Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lukt från Macbooken

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Älmhult
  • 2006-07-20 11:40

Sitter med en 2 månader gammal macbook som fortfarande har kvar "ny elektronik lukten" tänkte inte på det från början men efter ett par månader tycker jag att den borde dämpas. Har hört att äldre bärbara mac haft problem med "limlukt" och det är just så det luktar. Är det något man kan klaga på eller ska jag finna mig i att den luktar?

//Kristoffer

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-20 11:59

Kristoffer du får ursäkta men är detta kanske dagens ilandsproblem? Inte meningen att dissa dig, ta det på rätt sätt .... Ok om den hade luktat bränt, då hade du haft anledning att oroa dig.. men lim?

du kanske ska ta och lufta den lite på balkongen, ta ut den i friheten så att den får andas..?

må solen skina på dig broder....

Jag skulle då betala dyrt för att få behålla den lukten under datorns hela livslängd. jag fullkommligt ÄLSKAR lukten av ny datorplast:D

Äntligen ett fel som jag inte är drabbad av!:))

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-20 12:05

Håller med, jag älskar oxå den lukten... Preppy borde vara stolt inte oroad....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-20 12:06

glömmer aldrig den där lätt berusande doften när man första gången packar upp sin splitternya svindyra laptop.. mmmmm... sweeeeet........ nästan sexuellt.....

Till bilar finns en doftsprej "Ny bil-lukt"; plast, lim, gummi och läder.
Kanske ett "Ny Mac-sprej" skulle gå att lansera till talibanerna?
(Jag älskar också doften, men bara när apparaten, Mac eller annan, verkligen ÄR ny. Sedan är jag mera för trash-look. Då kan folk få intrycket att man också gör något;) )

/ kalle.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2006-07-20 13:21

Riktigt jobbigt blir det när man köper en norrlandskörd begagnad Mac med surströmmingsdoft.

det finns faktist dom som betallar för att sniffa lim ....

nä seriöst så tycker jag att "lukta-som-nytt-ur-låda-dator" en av dom goaste lukterna... det enda som kanske är goare är doften av en kvinna.... som för övrigt är en film .. som även den direkt ur boxen luktar ganska gott .... om man ny inte jämför med doften av en kvinna ... som i sin tur faktist är en film som även den luktar gott direkt ur boxen ... om man nu inte jämför med doften av en kvinna ... som i sin tur ...

ÄR DET BARA JAG ELLER LUKTAR DET INTE ÄPPLE HÄR INNE ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-20 14:41
Ursprungligen av Tussen69:

det finns faktist dom som betallar för att sniffa lim ....

nä seriöst så tycker jag att "lukta-som-nytt-ur-låda-dator" en av dom goaste lukterna... det enda som kanske är goare är doften av en kvinna.... som för övrigt är en film .. som även den direkt ur boxen luktar ganska gott .... om man ny inte jämför med doften av en kvinna ... som i sin tur faktist är en film som även den luktar gott direkt ur boxen ... om man nu inte jämför med doften av en kvinna ... som i sin tur ...

ÄR DET BARA JAG ELLER LUKTAR DET INTE ÄPPLE HÄR INNE ?

Ha ha ha haha! Du e för rolig Kvinnor rulez!

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2006-07-21 07:24

Av svaren att döma tar ni inte riktigt frågan på allvar, men detta är ett väldigt stort problem för mig då mitt luktsinne är hyperkänsligt . Skämt å sido men jag antar att det är undertecknad som är lite känslig men den luktar faktiskt ganska starkt (om det ändå var kvinna den luktade )... Med andra ord blir det till att hänga ut den på vädring, återkommer med ny tråd om "fuktproblem på min nya macbook"

case closed.

För att återgå till grundproblemet så hade iBook (dual USB) luktproblemet. Om jag minns rätt blev en del utbytta på begäran så förutom att prova vädra datorn kan du ju alltid kontakta Apple och höra vad de har att säga.

http://www.apple.com/contact/phone_contacts.html

  • Medlem
  • International user
  • 2006-07-21 11:37
Ursprungligen av Björn Leander:

För att återgå till grundproblemet så hade iBook (dual USB) luktproblemet. Om jag minns rätt blev en del utbytta på begäran så förutom att prova vädra datorn kan du ju alltid kontakta Apple och höra vad de har att säga.

http://www.apple.com/contact/phone_contacts.html

Dom luktade väl skit?
Det är skillnad det.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2006-07-21 11:09

Min laser har gaser.

Vad göra?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-21 11:30

HAhahahahahhahahahah

  • Medlem
  • Timrå
  • 2006-07-21 13:15

ja, ring och klaga. Säg att datorn luktar ny och att du gärna vill ha en ny dator!

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2006-07-21 15:03

Risken är väl överhängande att även ny dator luktar ny.

Hela den här affären luktar skumt, tycker jag.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2006-07-24 19:04

Otydlig i mitt första inlägg.. Den luktar mer åt limhållet, men jag har löst problemet nu, med en klädnypa i näsan är problemen i princip obefintliga, tack för alla tips!

1
Bevaka tråden