Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny EyeTv mjukvara integrerad med FrontRow och funkar med Apples fjärr!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Elgato ska släppa en uppdatering till EyeTv mjukvaran som verkar mycket intressant! Man kan bläddra bland inspelade program och livetv i ett fullskärmsläge. Det ser riktigt bra ut!

Den kommer vara gratis när den kommer om några veckor:

http://faq.elgato.com/index.php/faq/more/418/

Citat:

Front Row Integration
Make way for TV, because we’ve added one more seat to the Front Row. The Full Screen Menu enables you to sit back and relax while you watch and record television on your Mac as well as browse Front Row. And even if you don’t have Front Row installed, the Full Screen Menu works just fine without it.

Kansker blir det en Mac Mini under tv-n tillsammans med denna och nån EyeTv hårdvara?

Spännande! Hoppas verkligen att det blir bra!

  • Oregistrerad
  • 2006-07-19 23:19

Det var glada nyheter! Jag ser fram emot det nya versionen.

När det gäller en Mac Mini under TV:n kan det nog funka bra om du har en gammal 4:3-TV eller en LCD eller plasma med DVI eller HDMI. Stödet för widescreenupplösningar via s-video har nämligen försvunnit med Intelversionen av Mac Mini och MacBook. Hur det är med iMac och MacBook Pro med Intel vet jag inte.

Ursprungligen av Mattias Malm:

När det gäller en Mac Mini under TV:n kan det nog funka bra om du har en gammal 4:3-TV eller en LCD eller plasma med DVI eller HDMI. Stödet för widescreenupplösningar via s-video har nämligen försvunnit med Intelversionen av Mac Mini och MacBook.

Aha, nu har vi en 4:3 tjock-tv för tillfället så än är det inget problem. Platt-tv kan dock vara på G så då blir det till att kolla att rätt anslutningar finns på den...

Fast det verkar inte vara integrerat som man hoppades på. Man får start FrontRow från EyeTV fullskärm. Det dyker inte upp som en "ikon" i FrontRow. Om jag förstod det hela rätt.

Nog för att det blir bra ändå men bäst hade ju varit om man kunde starta FrontRow och kommit åt alla inspelningar och TV därifrån. Då har man ett dugligt Mediacenter.

1
Bevaka tråden