Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Parallels Desktop: Win XP, problem att installera program

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Landskrona
  • 2006-07-19 01:49

Hejsan.

Har installerat Parallels Desktop på min Macbook, sen Windows XP i/på Parallels Desktop.
Vissa program går att installera utan problem, men vissa går inte alls.

Försökte installera NOD32(antivirus), men när jag kör "uppackningsfilen" så får jag en error ruta där det står SG disc error.

någon som vet hur man löser detta?

Nix, vet ej. Jag kör AVG själv så om du inte fixar felet och kan tänka dig ett annat av-program så går det ia alla fall.

  • Medlem
  • Landskrona
  • 2006-07-19 13:11

Största problemet är igentligen inte antivirus programmet, utan programmet till min internetbank fungerar inte heller.

Jag har ingen aning om hur bank-programmet fungerar, men om ett program inte behöver någon speciell hårdvara borde det fungera utan problem i PD. AV-programmet skulle jag kunna tänka mig kunna gräva något djupt i hårdvaran (på hårddisken typ) men varför bank-programmet inte vill vara med har jag ingen aning om. Kanske det behöver någon hårdvara för att kryptera? Jag gissar att det inte är så där jättemånga som har Mac och kör PD och kör just ditt bank-program på det. Det är en av anledningen till att jag svarar trots att jag inte ens kan hjälpa dig. Om du inte får något svar kanske du skulle orka att göra en ny virtuell maskin och installera Win XP igen för att dubbelkolla att inget blivit fel. Du kan alltid behålla den gamla så du behöver inte göra alla andra inställningar och installationer på nytt. PD är ju ett gäng datorer ju!

  • Medlem
  • Landskrona
  • 2006-07-19 14:35

Testar installera om Windows. Annars Windows 2000 kanske fungerar bättre.

Skapade även en ny hårddisk till XP, med inställningen plain istället för den andre inställningen:)

*edit*
Hjälpte inte att formatera, inte heller en Plain hårddisk.
Kanske testa installera wind 2000 nudå.

*edit2*
Installerade Windows 2000 pro, det funkade hur bra som hällst. Iaf antivirus programmet, har inte hunnit testa bankprogrammet än, men tror inte det blir något problem.

Måste bara säga att Windows 2000 flyter mycket bättre än XP också, absolut efter man har installerat Parallel Tools.

*edit3*
Bankprogrammet fungerade bra också:)
Snart dags att testa lite spel;)

Senast redigerat 2006-07-19 16:12

När du ändå håller på kanske du kan titta på denna om du inte gjort det redan. -> http://www.multisolar.com/software/PDTweaker/
Har inte testat den riktigt (länge i PD) men jag har drabbats av cachning-problemet innan, utan den. Verkar vara smart i alla fall. På egen risk alltså

Bra att du fick en lösning på det hela.

  • Medlem
  • Landskrona
  • 2006-07-19 21:28

Okej, får kolla in vad det är för något:) Tackar!

*edit*
Förstår dock inte riktigt hur PDTweaker fungerar.
Om jag har förstått något rätt så måste jag installera APE, men hur gör jag sen?

Senast redigerat 2006-07-19 21:40
1
Bevaka tråden