Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flip4Mac kommer troligtvis nästa vecka

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Joyce vid Flip4Mac Support meddelande idag via e-mail att Flip4Mac troligtvis kommer att lanseras med universal binary support under nästa vecka (29).

Jag delger en exakt kopia av det e-mail som inkommit till min mailbox från Joyce:

Citat:

We are currently completing the final beta testing process (which is now closed) for the Flip4Mac v2.1 software release, which includes the eagerly awaited universal binary support for Intel Macs. We hope to have a release sometime next week.

We've been busy processing the information we've received from the first phase of beta testing and making the necessary fixes. We're also pleased to announce that in addition to support for Intel Macs, the v2.1 release will include:
· significant export optimizations for PowerPC Macs
· multi-language audio support in WMV player
· overlay when importing WMV content in trial mode
· improved support for MMS servers and live streams
· fixed DCT Blocking issue (progressive deterioration with increasing distance from previous keyframe)

Unfortunately, there's no way to tell you exactly when the release will be available, but our goal is to have it available for download in a week (more or less!).

Best regards,
Joyce
Flip4Mac Support

Vi får hoppas att målet kommer att uppfyllas.

  • Oregistrerad
  • 2006-07-13 23:23

Förstår inte poängen med det här programmet. Varför inte fortsätta med WMP? Det är ju samma sak och det strular inte.

Ursprungligen av benela:

Förstår inte poängen med det här programmet. Varför inte fortsätta med WMP? Det är ju samma sak och det strular inte.

1. Det är fortfarande inte anpassat för Intel-Mac.
2. Jag vill hålla mig så långt ifrån Microsoft som det är möjligt.
3. Windows Media Player lär inte utvecklas så mycket till Mac.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-07-14 08:39

Och Flip4Mac fungerar betydligt smidigare än WMP eftersom den körs i QT. WMP är fullständig värdelös som player och det gäller även Windows versionen.

Äntligen! Som Fylking hade sagt. ATt köra Flip4Mac i Rosetta är inte roligt - lanseringen kommer inte en dag försent.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-07-14 09:08

Jag har kört intel betan ett tag nu och den fungerar kanon.

För 5 minuter sedan kom en uppföljning från Joyce vid Flip4Mac support,

Citat:

The Flip4Mac v2.1 software release, which includes the eagerly awaited Universal Binary support for Intel Macs will be available sometime next week. It has been delivered to Microsoft and they will be posting the download on their website. We will be in touch as soon as we know that Microsoft has made the new version available.

  • Oregistrerad
  • 2006-07-19 16:27

Jag kunde inte få Flip4Mac att funka på sr.se. Där är WMP mycket bättre än så länge. Inte håller man sig ifrån Microsoft med Flip4Mac. Det är ju Microsoft som göms i QuickTime. Bara mer lömskt;-)

Ursprungligen av benela:

Jag kunde inte få Flip4Mac att funka på sr.se. Där är WMP mycket bättre än så länge. Inte håller man sig ifrån Microsoft med Flip4Mac. Det är ju Microsoft som göms i QuickTime. Bara mer lömskt;-)

Jag har hittat ett bättre alternativ ändå. VLC fixar tydligen att hantera WMV och sådant.

Men VLC fungerar väl inte så bra som plugin i Webläsaren?

Ursprungligen av Johan S:

Men VLC fungerar väl inte så bra som plugin i Webläsaren?

Och fixar inte lika många versioner av WMV-filer som Flip4Mac

1
Bevaka tråden