Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iSight i MacBook ger bara helt gröna "bilder"

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag lade nyss märke till att dioden brevid webkameran på min MacBook lyste grönt utan att jag hade startat den.

Nu har jag inte varit ägare till den här datorn speciellt länge men jag har för mig att den inte brukar lysa utan att man startat något program som använder kameran.
(Här är jag iofs inte helt säker på min sak så rätta mig gärna om jag har fel.)

Jag testade också att starta "Photo Booth" för att undersöka om kameran fungerade som den skulle.
Väl inne i programet så märkte jag att nått är galet.

Problemet är detta: Där man vanligen ser sig själv (eller vad man nu riktar kameran mot) i programet är det grönt... Jepp.. grönt.
Och klickar jag på kameraknappen för att ta en bild så blir bilden just grön. inga konturer av något annat eller nått, bara grönt. samma sak med alla effekter, grönt.

Att starta om datorn hjälpte inte.

Jag vet att kameran fungerade för bara några dagar sedan och så vitt jag kommer ihåg så har jag itne uppdaterat eller installerat något program sedan dess.

Någon som vet vad jag har gjort för att åstakomma detta?
Och ännu viktigare, hur åtgärdar jag problemet?

Efter lite mer än ett dygn så lagade datorn tydligen sig själv...
Allt funkar som det ska igen och det visade sig att jag hade rätt i att dioden inte skall lysa om inte kameran är igång.

I vilket fall som helst så undrar jag fortfarande vad detta kan ha berott på.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2006-07-18 17:34

Låter konstigt, fråga apple om du bör skicka in den, har aldrig hört om något liknande.

Grön bild i Photobooten hände mig med. Löste sig med en omstart av datorn.

  • Medlem
  • Lerum
  • 2006-07-19 00:03
Ursprungligen av jonasbrot:

Grön bild i Photobooten hände mig med. Löste sig med en omstart av datorn.

Ditto.
Detta hände/händer när datorn har kört fast sig i ett "Halv Sov läge" där den bara drar ström, sätter på sig själv och blåser på fläktarna för fullt. Varje gång den har gjort det så har datorn alltid startat upp med kameran igång. Bara att starta om datorn så fixar det sig själv.

Mmm, med det jäkliga var att omstart inte löste problemet till en början.

Jaja, det blev väll nått form av "kack i systembuggen" som det heter på fackspråk.

Händer det igen så tar jag och kontaktar experterna på apple och hör vad dom tycker.

1
Bevaka tråden