Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Riktigt nöjd med min nya MacBook Pro

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-07-18 14:08

Hej!

Det var ett tag sedan jag skrev i forumet, men nu är jag tillbaka. Jag har precis flyttat till Singapore för att bo här under tiden jag ska plugga videokonst på en av stadens/landets/öns... skolor. I samband med detta tänkte jag att det kunde vara en idé att vänta med att köpa mig en ny mac tills jag kom till just... Singapore.

Just nu råder Singapore Sale.. som äger rum två gånger per år och jag gjorde bland annat ett par besök vid Sim Lims superdupervaruhus med 50-11 våningar och en miljard butiker där alla ville sälja något. Men så berättade en bekant till mig att istället kika i den lite mer officiella butiken på Orchard Street i ett varuhus som heter Wheelock.

Där hittade jag en lite moddad MacBook Pro 2GHz med 1 GB RAM, 100GB HD samt 256 MB grafikminne. Detta för cirka S$ 3450 vilket alltså med dagens kurs är cirka 15.783,07 kr. En bra deal tyckte jag... men frågade mig samtidigt om just det här med måndagsexemplaren, strul hit och dit. Knasiga MacBooks och en massa tjafs. Så jag pratade med en kille i butiken och nämnde allt det här... han berättade i sin tur att första skeppningarna gjordes till USA men att Singapore ändå är ett av dom länder osm får skeppningarna väldigt fort efter det. Och att dom maskiner som dom hade i lager skulle vara en av dom senare leveranserna, nämligen vecka 14 (April 2006).

Med det i tanke köpte jag en på plats, han öppnade kartongen, visade datorn, körde igång maskinen, jag skrev in uppgifterna och sen visade han mig just serienumret hur man kan avläsa det där och så kollade vi efter döda pixlar... inte en enda. Je!

Och maskinen tuffar på som den ska. Inte för varm (som i superhet) och inga missljud.

Det här är en otroligt häftig maskin... jämförelsevis med min numera döda PowerBook 12", den ville inte mer. Och reprationskostnaderna skulle blivit höga.

Jag hoppas att det är fler som har het fungerande maskiner... för det enda jag tycks läsa numera är.. om en massa problem. Och det är verkligen inte kul, jag har själv varit med om det i och med min PB 12" 867 Rev A.

Hälsningar från den eviga värmen!

// Michael

kul att du är nöjd, skulle inte sitta fel med en macbook PRO

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-18 16:02

jag är också mäkta stolt och helnöjd ägare av en MBP med samma spec som ovan, köpte den här i sverige i början på juni så det är en av dom senare...

oj vad snabb den är!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-07-18 21:20

Är det 15 eller 17" vi pratar här?

1
Bevaka tråden