Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacPro och Xserve får Xeon 5100 processorer

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Munkedal
  • 2006-07-16 15:43

Detta skriver Sweclockers och anger AppleInsider som källa.

Det låter inte helt omöjligt.

Här är förresten artikeln på AppleInsider. Några förändringar som en extra plats för optisk enhet verkar lovande.
http://www.appleinsider.com/article.php?id=1886

de kan ju kanske slopa bärhantagen, vem (förutom inbrottstjuvar) kånkar runt på sin (/din) maskin i sådan omfattning att särskilda hantag behövs?!
'fötterna' kan vara kvar, för oss som är lite slarviga med städningen...

ju dyrare och monstruösare desto bättre. det lämnar utrymme för en ny 'huvudlös imac' mellan minin och 'dunderklumpen'... (eller-vad-de-kallar-den)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-17 16:50
Ursprungligen av gabriela:

ju dyrare och monstruösare desto bättre. det lämnar utrymme för en ny 'huvudlös imac' mellan minin och 'dunderklumpen'... (eller-vad-de-kallar-den)

Jo, vad som verkligen saknas i Mac-familjen är en Mac som man kan uppgradera grafikkortet på vid behov, kanske tom processorn, men som inte slösar utrymme på sjutioelva PCI-platser och annat som vanliga (dvs privata) konsumenter inte behöver.

Slopa bärhandtagen? Är du tokig? Så mycket som de däringa mackapärerna väger, behövs bärhandtagen även om mackapären bara flyttas en gång på 15 år

  • Medlem
  • International user
  • 2006-07-16 22:44
Ursprungligen av Leftrustle:

Slopa bärhandtagen? Är du tokig? Så mycket som de däringa mackapärerna väger, behövs bärhandtagen även om mackapären bara flyttas en gång på 15 år

Men dom kunde göras infällbara i chassit. Jag hoppas på en mindre låda, gärna lättare också.

Ursprungligen av Leftrustle:

Slopa bärhandtagen? Är du tokig? Så mycket som de däringa mackapärerna väger, behövs bärhandtagen även om mackapären bara flyttas en gång på 15 år

man får väl hyra in en truck!

äähhh .. jag är faktist nöjd med utseendet på PowerMac och hoppas Apple behåller designen som den är ...

är mer nyfiken vad för nya övergångs effekter vi kommer se på WWDC 2007 Keynote

jag hoppas att priset på värsting Mac Pro:n hamnar runt 30.000 för mer har jag inte råd med just nu.

är det någon mer än jag här som kommer beställa den nya Mac Pro värsting maskinen så fort den kommer ?

21 Dagar kvar till WWDC 2007 ...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-18 10:33
Ursprungligen av Tussen69:

äähhh .. jag är faktist nöjd med utseendet på PowerMac och hoppas Apple behåller designen som den är ...

är mer nyfiken vad för nya övergångs effekter vi kommer se på WWDC 2007 Keynote

jag hoppas att priset på värsting Mac Pro:n hamnar runt 30.000 för mer har jag inte råd med just nu.

är det någon mer än jag här som kommer beställa den nya Mac Pro värsting maskinen så fort den kommer ?

21 Dagar kvar till WWDC 2007 ...

Du är inte intresserad av vad som händer i år då?

Btw, jag fyller år den 7 augusti, undra vad Steve ger mig i födelsedagspresent?

Ursprungligen av Solid:

Du är inte intresserad av vad som händer i år då?

Btw, jag fyller år den 7 augusti, undra vad Steve ger mig i födelsedagspresent?

LOL ... självklart menar jag 2006 ....

på tal om inget så har jag aldrig set så mkt Don't Buy - Updates soon...

http://buyersguide.macrumors.com/

Oj, det var en massa "don't buy"... Undra hur de ska hinna med att uppdatera hela linjen utan att vissa modeller "drunknar" i nyhetshysterin..

//Stefan

1
Bevaka tråden