Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Någon med erfarenhet av Samsung 205BW?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Som sagt någon som använt denna skärm (20" widescreen) och känner för att berätta lite om sina erfarenheter med den?

Filurar på att köpa mig en sån till min Mini och är lite nyfiken på hur andra mac-ägare har tycket den funkat..

Mvh
Peter (Gusten68)

Brorsan köpte en sån i helgen. Den är inte lika bra som min Cinema Display (färgåtergivning) och det var lite glapp i skalet runt skärmen som dock gick att trycka rätt.

Brorsan är dock helnöjd och jag tror definitivt den var värd de knappt 4000 han betalde (köpt på OnOff tror jag...

Ursprungligen av mmmikael:

Brorsan köpte en sån i helgen. Den är inte lika bra som min Cinema Display (färgåtergivning) och det var lite glapp i skalet runt skärmen som dock gick att trycka rätt.

Brorsan är dock helnöjd och jag tror definitivt den var värd de knappt 4000 han betalde (köpt på OnOff tror jag...

Är det en så stor skillnad mellan de två skärmarna så att en cinema display är värd det dubbla priset? tycker det verkar vara en omotiverat dyr skärm...
jag ska bara ha skärmen till mail surf och iphoto där jag leker med mina egna "semesterfoton" och lite kalkyler i neoofffice inget superavancerat alltså.

Ursprungligen av Gusten68:

Är det en så stor skillnad mellan de två skärmarna så att en cinema display är värd det dubbla priset? tycker det verkar vara en omotiverat dyr skärm...
jag ska bara ha skärmen till mail surf och iphoto där jag leker med mina egna "semesterfoton" och lite kalkyler i neoofffice inget superavancerat alltså.

Absolut inte! Jag tror du blir hur nöjd som helst så länge du inte jobbar som fotograf eller med tryck när det är viktigt med korrekt färgåtergivning. Då är dessutom inte Cinema Displayen bäst ändå. Min bror kunde inte se någon direkt skillnad på hans skärm och min så jag tror inte ens du kommer märka nåt.

Ursprungligen av mmmikael:

Absolut inte! Jag tror du blir hur nöjd som helst så länge du inte jobbar som fotograf eller med tryck när det är viktigt med korrekt färgåtergivning. Då är dessutom inte Cinema Displayen bäst ändå. Min bror kunde inte se någon direkt skillnad på hans skärm och min så jag tror inte ens du kommer märka nåt.

Det låter väldigt lovande, ja det jag har tittat på samsungen på onoff så ser den fin ut, men som vanligt när det gäller den typen av affär så kör de tyvärr skärmen i för låg upplösning så all blir ju lite småsuddigt när det interpoleras.

man tackar för hjälpen, nu är jag än mer övertygad om att det får bli en samsung

1
Bevaka tråden