Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Adaptern för Mini-DVI till S-video, vilka datorer passar?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2006-07-16 19:39

Har i dagsläget en PB G4 12" 1.5Ghz som jag så smått börjat fundera på att ersätta med en macbook. Inte pro-modellen alltså. Jag skulle nu behöva köpa till en s-videoadapter för att kunna koppla min PB till TV:n och jag undrar förstås om jag kan använda denna till en eventuell macbook i ett senare skede.

pple Store är ganska otydlig på den här punkten. På Apples webbsida för macbooken står det "Composite and S-video output using mini-DVI to video adapter (sold separately)" men när jag letar fram adaptern i apple store står det så här: The Apple Mini-DVI to Video Adapter is designed for use with the iMac (Intel Core) and 12-inch PowerBook G4.

Macbook, eller Macbook Pro för den delen, nämns inte alls där.

När jag ändå är igång: hur är det med de andra två adaptrarna, dvs mini-dvi till vga och mini-dvi till dvi? Funkar dessa på MB/MBP?

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-07-16 20:18

Mini DVI to S-Video skall fungera på MacBook Pro enligt Apples support när jag talade med dom. Hurvida det är med MacBooken vet jag inte, borde väl dock vara likadant skulle jag tippa på.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2006-07-17 13:31

Hur det är med MB vet jag inte, men ingen av dessa adaptrar fungerar på MBP eftersom den inte har mini-DVI utan en vanlig DVI-kontakt.

1
Bevaka tråden