Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Alla ni med ibook 1.2ghz....frågor, uppdrag =)

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-04-07 00:36

Hej!

Har lite frågor/uppdrag åt alla er med iBook G4 1.2Ghz.

1. Alla ni som uppgraderat till 1.25Gb ramminne (dvs max ram), hur stor skillnad i % blev det i prestandaskillnad?
2. Alla ni som uppgraderat till 5400/7200rpm hårddisk, hur stor skillnad i % blev det i prestandaskillnad?
3. Alla ni med både max ram och snabbare hd, hur stor skillnad blev det i prestandaskillnad?

4. Ni som uppgraderat nåt av det eller både, har ni spelat Battlefield 1942/World Of Warcraft på era datorer? Hur stor skillnad blev det? Flöt spelen bättre?

5. Vilka inställngar/fps hade ni före och efter uppgraderingen?

6. Hur får jag fram FPS-mätare på Battlefield 1942?

  • Medlem
  • 2006-04-09 21:56

Mycket intressant fråga..

/Fredrik

  • Medlem
  • 2006-07-15 21:41

*Host*, *Harkel*, *Rossel*

Å nej..väckte jag tråden? Attans mig!
Inga svar givna så jag tänkte... *s*

/Fredrik

Jag maxade minnet i min, dock så har jag inga exakta procentsatser på hur fort det går. Men skillnaden mellan 512 meg och 1,25 gig är helt klart märkbar. Allt flyter _mycket_ bättre.

För att inte tala om skillnaden att gå från 256 MB till 1,25 GB RAM ...

Men min stackars hårddisk (original 30GB) är proppfull, liksom min externa, så det får nog bli en ny intern till hösten.

För att väcka tråden igen..*

jag har stoppat i en 7200rpm disk .. men har inte maxat minnet .. än..

å jag upplever en LITEN skillnad .. men inte fan ere mycke ..
nästa steg är mer minne ..

jag kan väll jämföra med min mac mini som har 1gb minne ... å där e de en liiiten skillnad .. om de beror på att de e en 1.25:a å ibooken e en 1.2:a ,., vete fasen ..

liten skillnad är det .. om inte annat så vet jag att jag inte har någon direkt hastighetsflaskhals i disken .. jämfört med orginaldisken 4200rpm ..

Jag vet i alla fall att min iBook 1,33 GHz blev nästan dubbelt så snabb (det kändes så) av en uppgradering från 512 till 1024 MB minne, när man kör tunga program. Om jag var du så skulle jag maxa minnet, då har du en dator som varar länge.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-14 13:00

Jag står i valet o kvalet att uppgradera från 512 till 1.5GB RAM eller från en 4200 till en 5400

verkar på folket här som att jag tjänar mest på RAM uppgraderingen...

1
Bevaka tråden