Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Front row i mac mini g4?

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej. Jag har hört att msn messenger för mac inte kan komunicera med msn för windows, är det någon som kan bekreäta detta? Sen undrar jag om mac mini g4 har front row.

Tack på förhand.

/blivande switsher

Varför skulle inte MSN Messenger:Mac kunna kommunicera med Windows-versionen? Det vore ju totalt meningslöst med en sådan version om dessa inte kunde kommunicera med varandra.. eller vad tycker du?

Vill du ha en msnklient som följer med i utvecklingen så rekommenderar jag dock att du använder dig utav Adium X - http://adiumx.com.

Mini G4 har inte Front Row, nej.

Välkommen till Mac-världen, när du har switchat!

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Varför skulle inte MSN Messenger:Mac kunna kommunicera med Windows-versionen? Det vore ju totalt meningslöst med en sådan version om dessa inte kunde kommunicera med varandra.. eller vad tycker du?

Vill du ha en msnklient som följer med i utvecklingen så rekommenderar jag dock att du använder dig utav Adium X - http://adiumx.com.

Mini G4 har inte Front Row, nej.

Välkommen till Mac-världen, när du har switchat!

Det finns ingen MSN-klient till Mac som följer med i utveckligen tyvärr. Mercury Messenger har dock nu ett exprementiellt stöd för senaste MSN-protocolet MSNP13 i sin senaste beta. Dock är den messengern i mitt tycke väldigt otrevlig att använda. Adium använder fortfarande ett gammalt protocol och hänger inte alls med utveckligen i den bemärkelse att den skulle erbjuda det senaste funktionerna från MSN som borde vara dess syfte. Dock är det väl bland de trevligare klienterna till Mac kan jag tycka.

Varför inte bara göra Live Messenger för Mac? Måste det alltid vara en halvdan lösning? Visst vissa klarar ju sig på grundläggande funktioner, men för mig är det självklart att det ska vara samma förutsättningar för alla i en officiell klient.

Ursprungligen av Cocobahia:

Varför inte bara göra Live Messenger för Mac? Måste det alltid vara en halvdan lösning? Visst vissa klarar ju sig på grundläggande funktioner, men för mig är det självklart att det ska vara samma förutsättningar för alla i en officiell klient.

Det är ju trots allt en Microsoft-produkt vi talar om.

De hade ju bättrat på Macens konkurrenskraftighet rätt rejält om de hade släppt allt som finns till PC till Macen också, vilket hadde inneburit minskad marknadsandel för dem. (åtminstone på operativsystemsfronten)

Ursprungligen av irrelogical:

Det är ju trots allt en Microsoft-produkt vi talar om.

De hade ju bättrat på Macens konkurrenskraftighet rätt rejält om de hade släppt allt som finns till PC till Macen också, vilket hadde inneburit minskad marknadsandel för dem. (åtminstone på operativsystemsfronten)

Jo, men att det skulle hände pga. att Live Messenger kommer till Mac tror jag inte. Många Windows-användare tar nog förgivet att Live Messenger eller MSN med samma förutsättningar finns till Mac. Eller så skiter de fullständigt i om det gör det eller inte. Självklart är det en annan sak ifall dom och andra skulle gå ut med att alla program nu finns till Mac som finns till PC. Men det är en annan femma.

Ursprungligen av Cocobahia:

Jo, men att det skulle hände pga. att Live Messenger kommer till Mac tror jag inte. Många Windows-användare tar nog förgivet att Live Messenger eller MSN med samma förutsättningar finns till Mac.

Jag tror att många skulle switcha utan gnäll om MSN funkade "ordentligt" på mac. MSN har blivit en så stor del utav ungdomars datoranvändande att det hade gått att sälja datorer som endast kör just MSN, så länge det har stöd för alla funktioner.

Ursprungligen av irrelogical:

Jag tror att många skulle switcha utan gnäll om MSN funkade "ordentligt" på mac. MSN har blivit en så stor del utav ungdomars datoranvändande att det hade gått att sälja datorer som endast kör just MSN, så länge det har stöd för alla funktioner.

Jo, men den vanliga användaren, som idag sitter på WIndows funderar inte över om alla funktioner finns på Mac eller inte tror jag. Skulle de intressera sig för en Mac så är frågan "Finns MSN till Mac?" inte "Finns alla funktioner i Mac-versionen av MSN?" det tar man förgivet att det gör. Självklart är det en definitionsfråga vad du menar med "många" men jag tror inte att det kommer till så många användare bara för en vettig MSN-klient skulle dyka upp till OS X. Det skulle gå relativt obemärkt förbi de flesta tror jag. Sen finns det säkert en liten skara som går och väntar på en bra MSN-klient till OS X innan de kan slå till på en Mac.

Eller aMSN !

Ursprungligen av sventa46:

Eller aMSN !

aMSN är dock inte samtidigt gjort speciellt för Mac OS X.

Mjo, det går ju att köra frontrow på valfri mac med tillräckligt med muskler, inklusive minin med G4.

(Men det var inte jag som sa det)

Såhär kör du front row på (nästan) vilken burk som helst.
http://andrewescobar.com/archive/2006/05/01/front-row/

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Såhär kör du front row på (nästan) vilken burk som helst.
http://andrewescobar.com/archive/2006/05/01/front-row/

Den där ska jag se till att spara.

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Den där ska jag se till att spara.

Gör det. Jag har det installerat. ^_^

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-16 13:46
Ursprungligen av marcushedenstrom:

Såhär kör du front row på (nästan) vilken burk som helst.
http://andrewescobar.com/archive/2006/05/01/front-row/

Det har kommit uppdateringar av både Front Row och Enablern. Den uppdaterade informationen finns på den här, troligen bättre, URL:en: http://www.andrewescobar.com/frontrow/

Ursprungligen av macce:

Det har kommit uppdateringar av både Front Row och Enablern. Den uppdaterade informationen finns på den här, troligen bättre, URL:en: http://www.andrewescobar.com/frontrow/

Det har du rätt i. I all hast googlade jag fram den gamla artikeln. Tack!

Ursprungligen av macmonstret:

Sen undrar jag om mac mini g4 har front row.

Tack på förhand.

/blivande switsher

Ett alternativ till fronrow kanske iTheater http://www.itheaterproject.com/ kan vara?
Jag har provat det lite, märks att det är en tidig version, lite småbuggig och inte komplett med alla tänkta funktioner ännu, men trots det lite småsnuttigt

VARNING!

Installera inte Frontrow på G4 eller G5 maskiner .... ni kommer få fet med problem ...

först så kommer helt oväntat er menu bar att försvinna en dag ... sedan kommer hela ert operativ system att dyka i graven och ni kommer svära er förbanat och sparka sönder något ....

Jag älskar mac och specielt att vi klarar oss från Virus ... men det finns faktist ett fördjävligt virus till Mac .. och det heter FrontRow Enabler ...

seriöst ... installera inte den hackade versionen av Frontrow ...

... bara en VARNING!

Ursprungligen av Tussen69:

VARNING!

Installera inte Frontrow på G4 eller G5 maskiner .... ni kommer få fet med problem ...

först så kommer helt oväntat er menu bar att försvinna en dag ... sedan kommer hela ert operativ system att dyka i graven och ni kommer svära er förbanat och sparka sönder något ....

Jag älskar mac och specielt att vi klarar oss från Virus ... men det finns faktist ett fördjävligt virus till Mac .. och det heter FrontRow Enabler ...

seriöst ... installera inte den hackade versionen av Frontrow ...

... bara en VARNING!

Tack för den; vi får väl se vad som händer med min dator. :rolleyes:

  • Oregistrerad
  • 2006-07-18 18:08
Ursprungligen av marcushedenstrom:

Tack för den; vi får väl se vad som händer med min dator. :rolleyes:

Installerade i går på min ena iMac.
Katastrof direkt allt hängde sig.
Det kanske fungar med 10.4.4 men inte med 10.4.7.
Mög program.

B.D:cool:

Ursprungligen av bodahl:

Installerade i går på min ena iMac.
Katastrof direkt allt hängde sig.
Det kanske fungar med 10.4.4 men inte med 10.4.7.
Mög program.

Jag har 10.4.7. Front row funkar bra.

  • Oregistrerad
  • 2006-07-19 19:36

Fron row

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Jag har 10.4.7. Front row funkar bra.

Ska testa på min eMac också.

B.D:cool:

1
Bevaka tråden