Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Språk i Sims 2?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-07-13 19:12

Hej,

Hade förut en version av Sims 2 för Mac som inte var köpt. I den låg en bug av nåt slag så då tog jag bort den och har nu köpt en helt laglig version (beg.). När jag installerar den blir all text dock på franska. Har inte vid något tillfälle valt franska och inte heller den tidigare versionen jag hade installerad var på franska. Förpackningen och manualen har engelsk text på sig. Hittar ingen inställning där detta går att ändra och har försökt att googla lite. Hittade någon nedladdning på aspyrs hemsida som hette "The Sims 2 Rev E" och den laddade jag ner och installerade enligt förvalt (hittar dock ingen installerad fil för den men det kanske inte ska finnas?).

Hur som helst så är allt fortfarande på franska och jag vet inte vad jag ska göra? Någon som har något bra förslag?

Vänligen,
Charlotte

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2006-07-13 19:55

Lär dig franska!

  • Oregistrerad
  • 2006-07-13 23:32

Kan redan, men inte tillräckligt bra för att det ska vara roligt att spela

Provade att avinstallera allt igen och ta bort varenda fil med sims i men det funkar fortfarande inte

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-07-14 00:38

Vad säger säljaren? Han/hon hade kanske samma problem, fick ny skiva på engelska och bestämde sig för att sälja sin franska skiva (vild gissning)??? Sims 2 finns ju på engelska, franska, tyska och japanska. Min gissning är att du fått en fransk skiva i engelsk kartong. Hur är det med andra textdokument på skivan innan du installerar? Är "Read me"-filerna på franska också? Spelmenyerna då innan du startar ett nytt spel?

Senast redigerat 2006-07-14 00:52
  • Oregistrerad
  • 2006-07-14 09:38

På skivans tryck står det på engelska, men i övrigt verkar allt vara franska När man drar över spelmappen för installationen heter dock den "halvfärdiga" överföringen "The Sims 2" fram tills överföringen är klar - då heter den "Les Sims". Read-Me-filer finns på engelska, franska och tyska.

Ang. säljare så ligger hand tydligen på sjukhus (hans arbetskamrat genomförde affären åt honom) så jag har inte kunnat fråga honom. Inget i annonsen om franska dock.

Pröva att radera sims 2 som finns i datorn. Glöm inte eventuella filer som ligger i användarens bibliotek. Installera sen om spelet.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-07-14 12:16

Eller prova att installera det på en helt annan dator som inte haft Sims i sig.

  • Oregistrerad
  • 2006-07-14 22:20

Tack för alla tips. Jag har lyckats få det att fungera nu. Jag är inte riktig säker på vad som gjorde det men jag tror att det var så att jag klickade upp informationen om filen och där stod det vilka olika språk som fanns tillgängliga och alla (en, ty, fr och japanska) var ikryssat. Vad jag gjorde var att jag kryssade ur alla språk utom engelska och så gjorde jag likadant för den uppdateringsfilen som jag laddat ner från tillverkaren också. Sen funkade det. Jag är överlycklig!

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-07-15 01:14

Glöm inte att anteckna vad du gjorde till nästa gång!

1
Bevaka tråden