Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dymo Labelwriter 320 fungerar inte på IntelMac?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har precis bytt upp mig från PB12" till en Macbook och har problem att installera min Dymo Labelwriter. Efter en snabb googling verkar det som om fler har samma problem. Någon här som har samma problem eller en lösning? Dymos mjukvara/drivisar för mac är ett skämt, en tredjepartslösning efterlyses!

Känns lite trist att sitta med en skrivbordsprydnad för 1500 spänn + etiketter för en mindre förmögenhet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-14 00:05

Det går inte att komma runt/lösa det med CUPS? Jag lyckades får liv i en skrivare på farsans jobb på det viset i OSX's begynelse!

Googla efter "CUPS + OSX" eller "CUPS for OSX". Men det är surt när dyra saker inte funkar!

Jag vet att Dymo marknadsfört sina Labelwriters mot Mac-marknaden under en längre tid, vore ju synd om dom inte går att köra på IntelMacar.

Du kan inte göra kringla-i på programmet och välja "kör i Rosetta" precis som man gör med Quicktime/Flip4Mac?

  • Medlem
  • TÄBY
  • 2006-07-14 08:11

Skriv och fråga Svenska agenten Esselte om fråga om det ska vara på det där viset. För jag går väl i tankar på att köpa någon ny liknande skrivare framöver så det skulle vara skoj att veta

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2006-07-14 08:33

Låter som brist på vett och etikett hos leverantören.

Så. Efter rätt många timmars strul har jag lyckats reda ut det. Det visade sig att det fanns en "Universal" drivrutin, trots allt: http://www.macupdate.com/info.php/id/8104

Hoppas detta kan bespara någon annan samma strul...

Tycker dock dessa borde gå att ladda hem direkt från DYMOs hemsida, deras nuvarande drivrutiner är gamla! Sjukt dåligt macstöd, trots att de själva marknadsför den som mackompatibel.

Ett annat tips är även att använda Mail Factory som är ett mycket stabilare och mer kompetent program.

1
Bevaka tråden