Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

It's me

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-07-13 10:53

Blev lite förvånad att fler inte presenterat sig.

Hur som haver.
Anders heter jag. Fyller 30 (vääldigt snart, blink).
Kommer ursprungligen från Linköping men flyttade upp till Fjollträsket nu '98.

Fick dataintresse genom C64 och Amiga. Tillhör en av dom få som höll kvar med Amigan ända till slutet *snyft*. Amigan var ju en trevlig dator som delade några komponenter med Mac'en (Bland annat samma processorfamilj). Vilket gjorde att det var busenkelt att emulera en Mac på Amigan och det var då jag först bekantade mig med Macen. (Skev faktisk mitt specialarbetet i Gymnasiet på Shapeshifter och MacOS 8.x).

Jobbade en kort stund som mactekniker på ett mac företag i östergötland innan jag flyttade till stockholm och började jobba som Account Manager på ett stort Telecom bolag (I den branchen blev jag kvar tills 2004).

Efter det körde jag en av mina "bebisar" AlltOmBredband.se på heltid tills jag sålde det förra året och är jobbar nu hos dom nya ägarna.

Snabbfakta:
* Startade världens största Amiga PowerPC site PowerUp.Org 1995 med nån miljon besökare om året (Mycket på den tiden)
* Startade en rederiet community - rederiet.nu 1998 - Kul projekt
* Startade AlltomBredband.com 2001
* Startade ett webbhotell 2002 daprovider.com
* Startade ett gamehosting företag 2006 euro-frag.com
* Delägare i en "lägsta budet-auktion" - budspelet.se

* Jobbat inom telekom under 8 år. Kan Internetkapacitet, bandbredd, transit, Co-Location, Telefoni (BRI, PRI; SS7). etc.

That's me

Hej och välkommen!

Sådana kunskaper som du besitter kan säkert bli efterfrågade här på forument

(30 har jag också fyllt - för tio år sen)

1
Bevaka tråden