Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

K800 + isync

Tråden skapades och har fått 65 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-28 09:06

Hejsan

Fick min k800 igår och satte mig ner för att synka den med isync såklart.
isync hittar den men säger att den inte stöder k800.

Någon som vet hur ofta dom brukar uppdatera isync efter ny mobil släpp?
Eller någon som har fått igång synkningen på en k800 till isync?

//t

Antar att du testat att uppgradera till 10.4.7 och se om det gjorde nån skillnad ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-28 09:40

japp...här var det det senaste av allt

Jag får min imorgon men har inte alltför stora förhoppningar att stöd ska komma snabbt. Inte från Apple iaf. Får hoppas nån utvecklar en plugin som det ju finns för andra telefoner.

Det brukar väl ta lite tid tyvärr. Jag såg att folk var missnöjda med att 10.4.7 inte heller innehöll stöd för M600. Svårt att veta om "felet" ligger hos Apple eller Sony Ericsson. Traditionellt sett har annars SE:s mobiler varit de som ändå haft bäst stöd i iSync (sitter här med en Samsung D500 som aldrig kommer att få stöd öht).

  • Medlem
  • Luleå
  • 2006-06-28 15:24

jag fick min idag, ska testa synka med en gång när jag kommer hem...

Det är nog troligt att det annars kommer ett "hack" som ger stöd för K800i i iSync. Jag har i varje fall haft ett sådant hack för att synka med min w810 innan 10.4.7 och det fungerade utan problem.

EDIT: k800i iSync 2.0 plug-in. Vet inte hur det fungerar med iSync 2.3 dock.

Själv hackade jag om iSync 2.3 på "det gamla vanliga viset" och det funkar kalasbra med K800.

Dvs..
Ta en kopia av iSync.app (för säkerhets skull) och öppna MetaClasses.plist som ligger inbakad i iSync på följande sökväg...(drar in en massa luft..)..
/iSync.app/Contents/PlugIns/ApplePhoneConduit.syncdevice/Contents/PlugIns
/PhoneModelsSync.phoneplugin/Contents/Resources/

...och sök rätt på alla förkomster av V800 (eller nån annan lur som du aldrig kommer att skaffa) och ersätt det med K800 (hittade 3 st), kopiera in symbol-filen (SEK800.tiff) från den där pluginen som cirkulerar (och som inte funkar med iSync 2.3) och peta in den i samma katalog som plist-filen. Se också till att ändra om länken till ikonen i samma stycke som du bytte ut referensen till telefonen...spara, stäng och kör så det ryker.

Frågor? (vet med mig att jag kan vara lite luddig ibland..;) )

P.S
K800 är en MYCKET trevlig telefon. Hade en Nokia 6280 i ett par månader och tröttnade totalt på den låga kvaliten. Visst, operativet är mer än okej, men lurens fysiska uppenbarelse kändes som om den skulle ramla isär när som helst.
D.S.

Edit: fixade in en lite radbrytning då det såg helknasigt ut..

Ursprungligen av Per Haglund:

Själv hackade jag om iSync 2.3 på "det gamla vanliga viset" och det funkar kalasbra med K800.

Om det är så lätt att "hacka" iSync så förstår jag inte varför Apple öppnar upp iSync för plug-in byggande så slipper de själva sitta om lägga in en alla nya telefoner som kommer.
Plug-iner skuller komma snabbare än ögat vid en ny telefon och alla skulle vara glada.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Om det är så lätt att "hacka" iSync så förstår jag inte varför Apple öppnar upp iSync för plug-in byggande så slipper de själva sitta om lägga in en alla nya telefoner som kommer.
Plug-iner skuller komma snabbare än ögat vid en ny telefon och alla skulle vara glada.

Det var ju det Apple gjorde i iSync 2.2 som kom med Mac OS X 10.4.6 Här ett företag som tagit fram pluginer:
http://www.novamedia.de/sync/

  • Oregistrerad
  • 2006-07-04 19:59
Ursprungligen av Per Haglund:

Själv hackade jag om iSync 2.3 på "det gamla vanliga viset" och det funkar kalasbra med K800.

Dvs..
Ta en kopia av iSync.app (för säkerhets skull) och öppna MetaClasses.plist som ligger inbakad i iSync på följande sökväg...(drar in en massa luft..)..
/iSync.app/Contents/PlugIns/ApplePhoneConduit.syncdevice/Contents/PlugIns
/PhoneModelsSync.phoneplugin/Contents/Resources/

...och sök rätt på alla förkomster av V800 (eller nån annan lur som du aldrig kommer att skaffa) och ersätt det med K800 (hittade 3 st), kopiera in symbol-filen (SEK800.tiff) från den där pluginen som cirkulerar (och som inte funkar med iSync 2.3) och peta in den i samma katalog som plist-filen. Se också till att ändra om länken till ikonen i samma stycke som du bytte ut referensen till telefonen...spara, stäng och kör så det ryker.

Frågor? (vet med mig att jag kan vara lite luddig ibland..;) )

P.S
K800 är en MYCKET trevlig telefon. Hade en Nokia 6280 i ett par månader och tröttnade totalt på den låga kvaliten. Visst, operativet är mer än okej, men lurens fysiska uppenbarelse kändes som om den skulle ramla isär när som helst.
D.S.

Edit: fixade in en lite radbrytning då det såg helknasigt ut..

Funkar klockrent!
Tackar och bugar för tipset!

Glömde skriva att den även funka med en W300i.

Senast redigerat 2006-07-04 20:18
  • Medlem
  • Sverige
  • 2006-08-10 08:37
Ursprungligen av Per Haglund:

Själv hackade jag om iSync 2.3 på "det gamla vanliga viset" och det funkar kalasbra med K800.

Dvs..
Ta en kopia av iSync.app (för säkerhets skull) och öppna MetaClasses.plist som ligger inbakad i iSync på följande sökväg...(drar in en massa luft..)..
/iSync.app/Contents/PlugIns/ApplePhoneConduit.syncdevice/Contents/PlugIns
/PhoneModelsSync.phoneplugin/Contents/Resources/

...och sök rätt på alla förkomster av V800 (eller nån annan lur som du aldrig kommer att skaffa) och ersätt det med K800 (hittade 3 st), kopiera in symbol-filen (SEK800.tiff) från den där pluginen som cirkulerar (och som inte funkar med iSync 2.3) och peta in den i samma katalog som plist-filen. Se också till att ändra om länken till ikonen i samma stycke som du bytte ut referensen till telefonen...spara, stäng och kör så det ryker.

Jag tackar så jättemycket för dt här hacket. Funkar hur bra som helst med en K610i.

  • Medlem
  • 2006-08-15 23:11
Ursprungligen av Peppe:

Jag tackar så jättemycket för dt här hacket. Funkar hur bra som helst med en K610i.

Jag fick det inte att fungera. Vilken bild är det man ska använda? Vilken som helst som heter rätt?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2006-08-16 21:33

Dvs..
Ta en kopia av iSync.app (för säkerhets skull) och öppna MetaClasses.plist som ligger inbakad i iSync på följande sökväg...(drar in en massa luft..)..
/iSync.app/Contents/PlugIns/ApplePhoneConduit.syncdevice/Contents/PlugIns
/PhoneModelsSync.phoneplugin/Contents/Resources/

...ursäkta en helt oerfaren hackare, men med vilket program öpnnar man iSync.app?:tveksam:

Ursprungligen av Per Haglund:

Själv hackade jag om iSync 2.3 på "det gamla vanliga viset" och det funkar kalasbra med K800.

Dvs..
Ta en kopia av iSync.app (för säkerhets skull) och öppna MetaClasses.plist som ligger inbakad i iSync på följande sökväg...(drar in en massa luft..)..
/iSync.app/Contents/PlugIns/ApplePhoneConduit.syncdevice/Contents/PlugIns
/PhoneModelsSync.phoneplugin/Contents/Resources/

...och sök rätt på alla förkomster av V800 (eller nån annan lur som du aldrig kommer att skaffa) och ersätt det med K800 (hittade 3 st), kopiera in symbol-filen (SEK800.tiff) från den där pluginen som cirkulerar (och som inte funkar med iSync 2.3) och peta in den i samma katalog som plist-filen. Se också till att ändra om länken till ikonen i samma stycke som du bytte ut referensen till telefonen...spara, stäng och kör så det ryker.

Frågor? (vet med mig att jag kan vara lite luddig ibland..;) )

P.S
K800 är en MYCKET trevlig telefon. Hade en Nokia 6280 i ett par månader och tröttnade totalt på den låga kvaliten. Visst, operativet är mer än okej, men lurens fysiska uppenbarelse kändes som om den skulle ramla isär när som helst.
D.S.

Edit: fixade in en lite radbrytning då det såg helknasigt ut..

Tack för tipset - det var busenkelt och tog 2 minuter!

  • Medlem
  • Luleå
  • 2006-07-02 08:54

tricket funkade finfint, tackar:D

Ah superbra!

Nu har det dykt upp en plugg för iSync 2.3 och K800.
Har dock inte testat den...

http://mobile.feisar.com/phone_plugins_23.html

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-07-04 20:15

Låter lovande. Fick mail av Tre idag om att min k800 skickas till mig på torsdag. Vore najs å kunna synca den när den kommer sen!

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-07-07 19:22

har du fått din k800i från tre? min har ännu inte kommit.. hoppas på måndag

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-11 11:32

Nån som vet om K800 funkar med BluePhoneElite?

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-07-13 22:27
Ursprungligen av what:

har du fått din k800i från tre? min har ännu inte kommit.. hoppas på måndag

Dom har skickat den nu, har fått trackingnummer å allt men den kommer till min ordinarie adress, har den eftersänd så det verkar bli problem Skall ringa till Tre imorgon å se om dom på nåt sätt kan skicka den rätt.

// Makke

  • Medlem
  • International user
  • 2006-07-11 11:59
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-11 14:21
Ursprungligen av Konrad:

Inte alltså.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-12 16:34

När jag synkar min K800 med iCal blir mina poster förskjutna en timme bakåt.
Varför blir det så?
Den lägger även in heldagsposter lite här och där utan att jag har det i iCal.

Någon som kan hjälpa?

//Loka

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-12 18:23

Ah!

Jag hittade problemet.
Hade fel tidszon i telefonen!

1 timma förskjutning i iSync efter OSX uppdatering

Ursprungligen av Loka:

Ah!

Jag hittade problemet.
Hade fel tidszon i telefonen!

Hej, jag har samma problem nu efter jag har uppdaterat senaste OSX versionen 10.4.9. Mina kalender poster som kommer från k800i hamnar 1 timma framåt i iCal.

Det funkade bra före iSync uppdateringen då jag hade en 3de-parts k800 plug som INTE fungerar efter uppdateringen av OSX.

Har ni något tips på vad jag kan ha fel? Jag har trippelkollat tidszoner och sommartider osv...

Kanske det blir rätt efter inatt då vi går över till sommartid...

/Anders

  • Oregistrerad
  • 2006-07-31 23:33

Får inte iSync att fungera med USB
Behöver man bluetooth för att det skall funka.

Senast redigerat 2006-08-01 00:57
Ursprungligen av ne100:

Får inte iSync att fungera med USB
Behöver man bluetooth för att det skall funka.

Jepp. Tror bara det är Motorola-mobiler du kan synka med USB. En blåtands-plugg att stoppa i USB kostar ca 200-300kr.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-08-01 21:32

Att få iSync att funka med hacket som beskrivs tidigare i tråden är väl toppen men får ni det att funka med Adressboken?
Kan ni skicka SMS och ringa med mobilen direkt från Adressboken?

Bevaka tråden