Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PB låter vid minsta belastning

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en powerbook, 1.5 ghz som är lite mer än ett år gammal. När allt är tyst hemma i min lägehnet på kvällar och nätter så hör jag små sjud så fort datorn får arbeta.
Det kan räcka med att man "flyttar muspekaren" eller trycker ner en tangent, och det vara bara precis så länge som aktiviteten i fråga äger rum.
Nu undrar jag om nån vet vad det kan vara, eller snarare är. Hårddisken? Det är väl det enda rörliga i datorn, förutom fläktarna och dom är det inte.
Eller kan det vara processorn som låter när den får jobba??
Om det är hårddisken så vore det bra att veta det, för då byter jag den imorrn, om det inte är det vore det också bra att veta det för då köper jag en extern istället, haha.
tacksam för svar.
/Martin

  • Medlem
  • 2006-07-10 23:51

Som jag förstår det hör du små ljud från datorn när du arbetar? Det är hårddisken jag hörde också lite ljud ibland på min gammla PB så inget speciellt. Om du ska byta hårddisk till en tystare så kanske du inte hör de. Men de flesta hårddiskar ger lite ljud ifrån sig ändå.

1
Bevaka tråden