Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Program att öppna rar-filer med?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-07-08 14:11

jag ska öppna filer som är r.00 r.01 osv visst jag har unrarx , men saken e den att det alltid misslyckas! att nån fil är corrupted. Men att öppna dem i Windows går alledes utmärkt med winrar, så jag undrar finns det nått program till OS X som klarar att öppna dessa sorters filer bättre?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-07-08 14:51

Stuffit Expander eller MacPar Deluxe

  • Oregistrerad
  • 2006-07-08 15:14

stuffit klarar det inte den hänger sig så stiger antal timmar hela tiden, men jag ska testa Macpar och hoppas innerligt att det funkar!

tack för hjälpen

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-07-08 15:18

Har du en intel mac?

  • Oregistrerad
  • 2006-07-08 15:23

japp det är en macbook pro 2.16 GHz men saken e den att jag har testat även macpar nu ... men det tar år aså! men har detta något med min processor att göra?

Använd Rar Expander om du fortfarande har problem.

http://rarexpander.sourceforge.net/

  • Oregistrerad
  • 2006-07-08 15:34

ok då har jag 4 olika öppningsprogram nu då :)... men är rar expander det som fungerar snabbast eller? och är anledningen till alt strul pga min intel processor?

  • Oregistrerad
  • 2006-07-08 15:45

jag tror jag vet problemet nu! jag använder en extern hårddisk... den har systemet fat32 den kan inte hantera större filer än 4 GB... men om man formaterar den som ntfs kan OS X läsa det då?

  • Oregistrerad
  • 2006-07-08 16:20

en grej till om någon kan... varför gär det snabbare att öppna en fil ifrån extern hårddisk till den interna än till den externa som den redan är på ?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-07-08 16:46

va? Du får nog förklara dig lite, menar du kopiera?

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-07-08 18:09

Från början.
Unrarx är nog det bästa programmet för rar filer i osx.
Se till att ladda hem universal binary versionen. Du kan ta hem den härifrån http://www.unrarx.com/
Formaterar du din externa disk som NTFS som kommer osx kunna läsa men inte skriva till den.
Det går alltid snabbare att packa upp filer från en disk till en annan, annars måste HDDn först packa upp, sen skriva, packa upp, skriva lite till etc.

  • Oregistrerad
  • 2006-07-10 00:28

problemet är att min externa hårddisk är fat32, jag vill att den skall kunna läsas av både windows och OS X. Problemet är att fat 32 inte klarar filer som är större än 4 GB... men vad rekomenderar ni ? det finns väl inget sätt att få det att funka på både windows och mac och att den samtidigt kan ha större filer än 4 GB?

sen angående rar filer så är probelemet att programet säger att filen är "broken" måttligt skumt eftersom det inte blir så när jag använder winrar till windows men exakt samma rar fil

Du måste börja med en första filen men det har du säkert klurat ut. StuffIt klarar inte att beräkna återstående tid för RAR, det blir väldigt många timmar, men låter du den gå så tar det inte längre än normal tid.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-07-10 12:51

Vad du kan göra är att partitionera upp disken i 2 partitioner. En med HFS+ och en med FAT32.
Eller så kör du in applikationen macdrive på din windows maskin

  • Oregistrerad
  • 2006-07-10 14:35

ok stuffit expander är det programet som klarar av allt i stort sett va?

ok men det sista lät rätt intressant, finns det ett program till windows som gör att det kan läsa mac partition?

1
Bevaka tråden