Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rekommendationer på en mobil som fungerar och fungerar ihop med mac

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har idag en SE v600i och f*nskapet åker snart i sopkorgen, så fort jag försöker föra över en fil via bluetooth så tvärhänger sig telefonen och jag måste rycka batteriet för att få igång den igen,.
Så nu undrar jag finns det någon telefon med bra kalender funktioner som funkar bra att synka mot macen och som fungerar utan en massa konstiga hängningar, och gärna med HÖG volym på ring och alarmsignaler då verkstadsbullret lätt överröstar telefonen...??

(försökte köra sonyericssons uppdateringsprogram, som bara finns för windows, behöver jag säga att programmet inte ens ville starta, på en pc alltså med alla krav uppfyllda)

så nu är jag edigt trött på denna v600i så kära mac-vänner kom med förslag..!!

(blir en tur till telenors butik på lunchen i morrn så får vi se om de lyckas uppdatera telefonen)

  • Medlem
  • International user
  • 2006-06-26 23:05

Det finns ganska gott om liknande trådar.

  • Oregistrerad
  • 2006-07-05 16:30

Dina problem med V600 kan troligtvis lösas av att du lämnar in den och ber att få den uppgraderad till senaste firmware. Men om du sitter på en V600 är det kanske lika bra att titta på en ny telefon snart.

SonyEricsson har jag har 3 i rad nu. Köpte precis en K800i och är mycket nöjd.

Ursprungligen av Stephan H:

Dina problem med V600 kan troligtvis lösas av att du lämnar in den och ber att få den uppgraderad till senaste firmware. Men om du sitter på en V600 är det kanske lika bra att titta på en ny telefon snart.

SonyEricsson har jag har 3 i rad nu. Köpte precis en K800i och är mycket nöjd.

Ja jag gjorde det och nu funkar blåtanden MEN i stället så tar det 3-4 minuter att hitta 3G nätet med en massa på och av med skärmen och strul innan den hittar nätet..så ja en nyare SonyEricsson börjar kännas rätt, den här rackarn är betald i september så då får jag väl börja shoppa efter något nyare...

EDIT: Provade nu ikväll/natt att göra en total återställning på telefonen och vips så funkade allt normalt.. vet inte vad som hade hänt, om det var lite *för* mycket pillande i inställningar från min sida

Senast redigerat 2006-07-05 22:50
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-06 14:10

Har kört flera olika varianter av SonyEricsson i flera år ihop med Mac. iSync, Bluetooth för Internet, filöverföring och SallingClicker. Har fungerat bra på alla. Har precis köpt en K800i och den funkar med allt (efter iSync hacket). Väntar nu bara på att Comviq ska aktivera mitt 3G kort.

Använder också PhoneAgent för SMS och andra funktioner, backup av telefonens mappar m.m.

Janne

  • Medlem
  • International user
  • 2006-07-07 17:13

Rent allmänt tycker jag att Nokia-telefoner brukar fungerar bättre med Mac än SE.

Vill du ha en robust prisvärd telefon och kan tänka dig att skippa kameran kan Nokia E60 vara ett alternativ. Annars kan en N-seriemodell vara ett bra val.

K800i är inte min stil eftersom den är för enkel i funktionsmässighet jämfört med en motsvarande Nokia N- eller E-seriemodell. I praktiken är det en trimmad K750i men om du gillar din V600s funktionsnivå och inte ser något behov av mer kan den ev vara ett alternativ.

Dock är min erfarenhet av BT och SE vs dator inte så positiv, mycket krascher där. Bästa BT-hanteringen och hastigheten har min nuvarande Nokia E61, detta tack vare Series 60v3. E60 har samma system men ett mer traditionellt format kombinerat med en mycket bra display (352 x 416) och ett generöst programpaket till attraktivt pris.

Ursprungligen av Matts E. Lindmark:

Dock är min erfarenhet av BT och SE vs dator inte så positiv, mycket krascher där. Bästa BT-hanteringen och hastigheten har min nuvarande Nokia E61, detta tack vare Series 60v3. E60 har samma system men ett mer traditionellt format kombinerat med en mycket bra display (352 x 416) och ett generöst programpaket till attraktivt pris.

Många intressanta synpunkter, och efter lite meck med återställning av telefonen så funkar nu min v600i ihop med min mac och tack vare den nya firmware´n i telefonen så funkar bluetooth helt utan hängningar nu, men helt klart ska jag ta en titt på de alternativ som föreslagits här, är ju alltid kul att spana in nya tekniska prylar

Fungerar din V600i till belåtenhet behöver du ju faktiskt inte byta. Det är en rätt unik telefon som faktiskt designats av B&O. Om jag bara tittade på designen skulle jag mycket väl kunna tänka mig den, dock talar inte det tekniska för det (hos mig).

Ursprungligen av Matts E. Lindmark:

Fungerar din V600i till belåtenhet behöver du ju faktiskt inte byta. Det är en rätt unik telefon som faktiskt designats av B&O. Om jag bara tittade på designen skulle jag mycket väl kunna tänka mig den, dock talar inte det tekniska för det (hos mig).

Nej som det ser ut nu byter jag inte, men när den hela tiden hängde sig vid bt-överföring med påföljande batteribortplock så, ja då var den på väg ut genom fönstret mer än en gång :eek:

Men som sagt efter att den varit inne på "service" och jag fått igång allt igen, nja tveksamt att jag kommer att byta. Designad av B&O det var som 17! hade jag ingen aning om det är ju lite

1
Bevaka tråden