Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skärmstorleken på macbook

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har lite funderingar på huruvida text skulle bli för smått för mig på 13 tummarn. Har inte sett den i verkligheten än nämligen. Hur räknar man ut pixlar kontra skärmstorlek? Jag hade en 15,4" i 1680 x 1050 som jag minns att jag inte alls stod ut med, var alldeles för smått. Är 1280 x 800 på 13,3" hyffsat motsvarande det eller?

Jag var inget fan av små skärmar med hög upplösning men har absolut inte upplevt det som jobbigt med min MB, tvärtom tycker jag textstorleken blir alldeles utmärkt i 1280x800 på 13,3".

Att köra 1650x1050 på en 15,4" är en högre upplösning än den MB:n kör. Det ser man enkelt genom att ta kvoterna 1680/15,4=109 och 1280/13,3=96. Fler pixlar/yta på den skärm+upplösning du körde alltså.

Sen till frågan om det är hyffsat motsvarande.. Jag skulle tro att du utan tvekan märker skillnad. Det skiljer ändå 13% i bara "en dimension". Egentligen bör man nog ta totala antalet pixlar och inte bara bredden.

Lättast är nog att försöka ta sig till ett macotek eller liknande

Tackar!
Det uppskattas.
Tror inte de har fått in någon på macoteket i Uppsala, kanske macademic har dock. Eller så får man helt enkelt köpa en, pröva i två veckor och skicka tillbaka om det inte känns bra.

Ursprungligen av eskimo:

Tackar!
Det uppskattas.
Tror inte de har fått in någon på macoteket i Uppsala, kanske macademic har dock. Eller så får man helt enkelt köpa en, pröva i två veckor och skicka tillbaka om det inte känns bra.

inte fått in vad? macbooken har i alla fall macoteket i uppsala haft rätt länge. de har ju till o med båda färgerna som visningsexemplar

1
Bevaka tråden