Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stekhet Laddare till MB

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-07-08 00:11

Köpte en MacBook häromdagen och sitter just nu och laddar för andra gången.

Laddaren låter som porlande vatten, först trodde jag det var luft i våra element i lägenheten men det var laddare till Macbook. dessutom blev den stekhet och så även MacBooken uppe till vänster.

Nu när jag dragit ut laddaren svalnade både dator och laddare, datorn körs fortfarande på högsta prestanda men är betydligt svalare.

Ska det vara så här?

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2006-07-08 00:27

Min laddare lät som en syrsa, så jag ringde Apple och de skickade en ny.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-07-08 00:33

Funkar det att ringa Apple även om jag köpt genom ett Apple Center?

Svar Ja du kan ringa Apple men för säkerhetsskull dubbelkolla så du har tagit av plasten runt inte sant hur många som kommer in till oss Service Providers som inte tagit bort den.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-07-08 00:47

Haha, den var bra Kan mycket väl tänka mig att många är så ivriga att de glömmer plasten, men inte jag.

Ursprungligen av leelan:

Haha, den var bra Kan mycket väl tänka mig att många är så ivriga att de glömmer plasten, men inte jag.

Härligt

Ni får tänka på att det råder nästintill tropisk hettta på ett flertal ställen i Sverige, påverkar givetvis laddare och dators temperatur...

temperaturen är nog inget konstigt, min blir het med, de flesta laddarna till bärbara, i alla fall de bärbara med lite prestanda, blir rätt varma. likaså datorn. de blir lite varma, men det är ingen fara. dock så är väll ljudet från laddaren ett tecken på att den kanske ska bytas.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-07-08 11:13

Antagligen.
Jag lyfter luren till veckan och ringer Apple och frågar.
Tack för era svar

1
Bevaka tråden