Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spelrea för Mac

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Dom har nu rensning på spel på http://www.macspel.se/ fall nån är sugen..

Och så blev man pank. *Snyft*

Vadå? Jag har letat länge efter Spongebob Squarepants the movie!

Är inte särskilt imponerad. Nu, efter prissänkningarna, är priserna på "normal" nivå...

Vad då "normal"? Normalpris för spel är runt 500 spänn. Att en massa PC-spel real för tior och hundralappar betyder inte att Macversionerna måste det. Om PC-versionen vräks bort för en tia (vilket är vansinne, de borde slänga dem på tippen i stället) så är en hundring för Macversionen i alla fall förbaskat billigt.

Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Vad då "normal"? Normalpris för spel är runt 500 spänn. Att en massa PC-spel real för tior och hundralappar betyder inte att Macversionerna måste det. Om PC-versionen vräks bort för en tia (vilket är vansinne, de borde slänga dem på tippen i stället) så är en hundring för Macversionen i alla fall förbaskat billigt.

Sen ska man ta med i beräkningen att de "få" spel som finns till mac oftast är från den bättre halvan av skalan, vilket gör dem värda de extra pengarna.

Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Vad då "normal"? Normalpris för spel är runt 500 spänn. Att en massa PC-spel real för tior och hundralappar betyder inte att Macversionerna måste det. Om PC-versionen vräks bort för en tia (vilket är vansinne, de borde slänga dem på tippen i stället) så är en hundring för Macversionen i alla fall förbaskat billigt.

500:- kanske är normalpris för nya Mac-spel. Men många av de här spelen var redan flera år gamla, även som Mac-version. Jag råkade surfa runt på macspel innan rean, och då såldes många av dessa gamla spel fortfarande till oskäligt höga priser (nypris?). Min poäng är att priset på ett Mac-spel borde sjunka kontinuerligt efter att det släppts på samma sätt som PC-spel, men det verkar snarare som att man tar sjuka överpriser för Mac-spel i hur många år som helst. Carmageddon 2 verkar t.ex. ha kostat 399:- (förmodligen ännu mer när det lanserades för Mac år 1999) ända fram tills nu! Rea-priset på 49:- kan väl kanske vara rimligt, trots att även det känns lite i överkant för ett så gammalt spel som dessutom kräver Classic/PowerPC.

Några tior är väl kanske lite i underkant om spelet inte är riktigt gammalt, men ett pris mellan 100-250 kr tycker jag inte är orimligt lågt för ett några år gammalt Mac-spel. Vad tjänar butikerna på att ha en massa gamla Mac-spel i lager eller i bytiksyhyllan som ingen ändå köper eftersom de är så dyra?

Dessutom handlar det här om en webshop. Poängen med webshoppar brukar vara att erbjuda billigare varor än fysiska butiker. Spelen ska inte kosta lika mycket där som i en butikshylla, särksilt som det tillkommer frakt på priset. Men kollar man t.ex. på Battlefield 1942 Deluxe Edition, har det kostat 599 kr (!) som nytt hos macspel, men har nu sänkts till "endast" 449:-. Jämför detta pris med macgamestores $40 = $50 inkl. moms = 360 kr. PC-versionen går att få för 200:- enligt Pricerunner, så ett pris på Mac-versionen på 300:- vore mer rimligt.

Köpte Battlefield 1942 och Master of Orion III (den sistnämnda kostade bara 99 kr)

Har ju iof en äldre spelbar Mac, så jag överväger att köpa en massa äldre lir också, typ: Rune m.m.

Ursprungligen av William WM:

Köpte Battlefield 1942 och Master of Orion III (den sistnämnda kostade bara 99 kr)

Har ju iof en äldre spelbar Mac, så jag överväger att köpa en massa äldre lir också, typ: Rune m.m.

Har du en doktorsexamen i nationalekonomi? I så fall kan du, högst eventuellt, finna någon njutning i MOO III. Det är det tradigaste liret på den här sidan millennieskiftet.

Ursprungligen av denjohan:

Har du en doktorsexamen i nationalekonomi? I så fall kan du, högst eventuellt, finna någon njutning i MOO III. Det är det tradigaste liret på den här sidan millennieskiftet.

Jag är mycket för überkomplicerade sttrategispel, ser jag mycket fram emot...

Var kan man köpa ett gammalt hederligt Halo? Är det någon som vet? Har ringt runt lite och det verkar vara slut eller inte finnas att få tag på.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-05-30 20:51
Ursprungligen av Martin Pettersson:

Var kan man köpa ett gammalt hederligt Halo? Är det någon som vet? Har ringt runt lite och det verkar vara slut eller inte finnas att få tag på.

Macgamestore.com

1
Bevaka tråden