Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken mobil?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Båstad
  • 2006-07-03 18:34

Tjenare

Jag ska köpa en ny mobil, men jag vet inte riktigt vilken.
Så jag tänkte att ni ska få hjälpa mig.
Jag tycker P800, P900, P910i är snygga men lite vanliga.
Jag har några krav:
kamera/videoinspelning
MP3-spelare
plats för minneskort
java
wap

Priset får inte vara högre en 2500 kr.

Bilderna nedan föreställer mobilen jag har nu en hyffsat sliten K700i

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-03 22:16

SonyEricsson K750 kanske är ännu något vanligare än Pxxx men å andra sidan får man bra vlauta för pengarna. W800 och K610 är också bra alternativ som ger mycket telefon för pengarna.

Vad spelar det för roll om telefonen är vanlig? De bra telefoner som finns är de vanliga.

För ca 2500kr rekommenderar jag samma telefoner som odelsteken. Dock räknas alla som vanliga. K610 är riktigt läcker!! Ta hellre den än K750. 3G och bättre musikspelare.

  • Medlem
  • 2006-07-03 22:47

En K750i får du för drygt 2,5k.. en skitbra telefon för pengarna… Grymt prisvärt..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-04 11:16

K750 har bättre kamera än K610, fast å andra sidan har K610 3G och bättre mediaspelare, precis som Rickard A säger. Samtidigt blir batteritiden kortare med 3G...

  • Medlem
  • Båstad
  • 2006-07-05 10:38

Det var mer åt smartphone-hållet jag tänkte.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-05 11:48
Ursprungligen av somsi:

Det var mer åt smartphone-hållet jag tänkte.

Blir nog svårt att hitta en vettig smartphone under 2500kr. Kanske en begagnad Nokia 6630 men det är ingen höjdarlur direkt...

En smartphone som inte är vanlig för under 2500kr??? Möjligen någon begagnad Nokia.

S.k vanliga telefoner behöver inte vara bättre.;)

Har inte hittat någon "vanlig telefon" i den bemärkelsen "toppar säljlistan" som passar mig och mina krav.:)

2500 kronor är en lite snål budget för en smartphone om den ska vara av ny modell. Jag hade rekommenderat Nokia N70 som blir mer och mer prisvärd för var dag som går nu.;)

Den är mycket bra och programutbudet är stort till den. Den har ett bra operativsystem, bra telefonfunktioner och bra videoinspelning, samt vettig stillbildskamera.

Just videoinspelningen är imponerande och slår det mesta på marknaden, det krävs N90 eller N93 för att komma upp i samma/högre klass. SE P990i ska också ha bra videoinspelningen enligt vad jag förstått.

Kan du skippa kameran helt rekommenderar jag en E-seriemodell. Sjukt prisvärda. Har personligen skippat kameran för att få en telefon med högre prestanda, högre kvalitetskänsla, generöst programpaket etc etc etc etc till ett i sammanhanget facilt pris.

Nokia 6630 är en bra telefon, är ett billigare alternativ till N70. Dock har den snålt med RAM jämfört med N70n. Det går att få en ny 6630 för 1600 kronor senast jag kollade Mobil Vasa.

1
Bevaka tråden