Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är .Mac värt pengarna?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kramfors
  • 2006-07-04 14:49

Såg att ett .Mac konto kostar runt 1000:- om jag inte såg fel.
Såg dock inte om det var årligen eller en engångsavgift.

Är det värt dom pengarna? Eller finns det liknande tjänster som är gratis/billigare?

Fördelar/nackdelar?

/Daniel

Det kostar omkring tusenlappen årligen. Jag personligen tycker inte att det är värt det. Servrarna är dessutom ofta långsamma. Mac.se (450 kronor årligen) är en liknande tjänst där du även får ett pro-konto är på 99mac men också bland annat en e-postadress ([email protected]), webbutrymme (www.mac.se/du/) och en iDisk. Läs mer här:
http://www.99mac.se/mantaray-mac-se/94839-faq-internetbackup-och-ichatkonto-foer-mac-se.html

Ett alternativ är att anlita ett traditionellt webbhotell istället. Det finns flera som ger gott om utrymme och trafik samt att du kan använda ett eget domännamn. Dessutom får du oftast möjlighet att använda funktioner för dynamiskt innehåll som t ex PHP och MySQL (det som driver det här forumet). Jag brukar tipsa om ProInet men sök lite i forumet så bör du hitta några trådar om det om du är intresserad. Vanliga priser brukar inklusive domännamn vara upp till 300 kronor årligen.

Vill dock påminna om enkelheten med .mac som inte existerar någon annan stans. En del kanske tycker det är kul att meka, och koda, och nörda rent allmänt. Men vill man att vissa saker bara ska funka, direkt från systemet, är .mac ett bra alternativ. Men som med allt kunde det allt vara lite billigare

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-04 22:04

håller med föregående talare.. .mac rekomenderas och jag har haft nytta av tex backupfunktionen å lite annat många ggr

1
Bevaka tråden