Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Internetanslutning accepterar inte nytt lösenord

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-07-03 23:48

Sedan knappt ett år har jag gått över från Telias uppringt modem anslutnig, till Telias ADSLbredband. I abonemanget ingår att fortfarande kunna koppla upp sig via ett separat modemanslutning. Men då fick jag ett nytt användarnamn och lösenord. Användbart om man har en bärbar dator och ska iväg på semester.

Men jag lyckas inte på internetanslutning att acceptera det nya lösenordet. Lösenordet är på åtta tecken, men i rutan för lösenord visas vid uppringningen tio prickar. (Uppringningen lyckas inte.)

Jag har försökt att slänga preferencefiler i biblioteket under mitt användarkonto, men lika fullt ligger de gamla uppgifterna kvar när jag öppnar internaetanslutning.

Någon som har ett förslag på att betvinga internetuppringning?

Jag har en iBook G4 800MHz och kör med 10.3.9.

MVH, Nils

  • Medlem
  • International user
  • 2006-07-04 08:23

Du behöver bara ställa in så här, och sedan med PPP under TCP/IP.
Det kan se lite annorlunda ut eftersom du kör 10.3.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-07-04 10:44
Ursprungligen av Nils D:

Men jag lyckas inte på internetanslutning att acceptera det nya lösenordet. Lösenordet är på åtta tecken, men i rutan för lösenord visas vid uppringningen tio prickar. (Uppringningen lyckas inte.)

Nils,

Antalet prickar har inget att göra med antalet tecken i lösenordet. Det kan bli hur få eller hur många som helst (i princip) och det är just en finess som ingår i krypteringen; en skurk ska inte med hjälp av prickarna kunna få hjälp att lista ut lösenordet.

  • Oregistrerad
  • 2006-07-05 23:56

Tackar för tippsen.

Men...
Något lurt är det med modemet, eller inställningen för det.

Men jag har löst det genom att ta hjälp av Appes inställnings assistent och skapa en ny nätverksplats.

1
Bevaka tråden