Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Processor på max i 12" Powerbook 1.5GHz

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-07-03 18:47

Tja, syrran skaffade en 12" powerbook för ett tag sen och jag tyckte att det verkade lite skumt med att fläkten i princip alltid är igång. Gick in och kollade i Aktivitetskontrollen och ser att processorn "maxar" hela tiden (~50%system och resten användar apps). Själv sitter jag på en ibook och ligger i inte ens på 10% av processorn i vanliga fall.

Är det nån som vet hur mycket processorkraft som datorn borde ligga på i "standby läge" för bottnad borde den väl inte vara. Tacksam för svar så att jag kan rättfärdiga mina rekomendationer till att skaffa en mac. //Markus

Du borde i Aktivitetskontrollen kunna se vilken process det är som suger all CPU. Kan vara nåt tilläggsprogram som fått spel efter nån systemuppdatering eller liknande. Om du kan berätta vilken process som sticker ut kan vi säkert hitta en lösning.

För gör man inget med datorn ska ju bara nån procent eller noll användas.

  • Oregistrerad
  • 2006-07-03 21:20

På rootsidan tar NortonAutoProtec 30% *(återkommer om denna), mds 17%, kernal_task9,7%.

Av användarprocesserna är det Aktivitetskontrollen som är störst på 5%.

Windowsserver tar 16%.

Jag testade fimpa Itunes som låg på knappt 10% av processorkraften, för att se om det skulle frigöra processorkraft men så blev det inte 8(.

När jag avslutade NortonAutoProtec så ligger processorn fortfarande på max det enda som skedde var att Windowsserver och mds ökade processoranvändandet markant.

Börjar bli måttligt varmt med datorn i knät 8(

Tacksam för förslag/hjälp //Markus

Ahhh. Norton. Ta bort. Släng. Avinstallera. Usch fy. Det är processorförbrukaren nummer 1!! Behövs verkligen inte på mac.

MDS hör till Spotlight och borde inte ligga på 17% konstant. För mig ligger den på 0% just nu.

Om du startar om datorn- ligger processorbelastningen hög direkt?

Kan du skicka en skärmdump på Aktivitetskontrollen?

En nyinstallation UTAN Norton skulle nog göra underverk.

1
Bevaka tråden