Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

World Of Warcraft frågor angående "pets"!

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-04-12 00:23

Hej!

jag är en Orc Hunter med level 10 på WoW. Jag har en Boar level 7 som pet. Men nu har jag tröttnat på den och vill ha nåt jävligare som pet men jag kan inte bli av med den fan. hur gör jag? Hela tiden så säger min gubbe att jag har för många pets oavsett om mitt nuvarande är dött, dismissed eller bortsprunget.

Hur många pets kan man ha samtidigt?
och hur blir man av med dom när man vill ha nya?

  • Medlem
  • Skara
  • 2006-04-12 03:14

Om du gjort alla hunter-uppdrag så är det bara att högerklicka på djurets ikon och välja "abandon".

  • Oregistrerad
  • 2006-04-12 14:21
Ursprungligen av Kalam:

Om du gjort alla hunter-uppdrag så är det bara att högerklicka på djurets ikon och välja "abandon".

hur vet man det då?

Vad jag vet så kan du ha två pets annars får du göra som Kalam säger.

WoW notis - oavsett hur stort pet man tar skalas det alltid ner till normalstorlek - varför det?

  • Medlem
  • 2006-04-15 20:25
Ursprungligen av Mattias Hedman:

WoW notis - oavsett hur stort pet man tar skalas det alltid ner till normalstorlek - varför det?

Jag läste att det berodde på att utvecklarna fick problem med storleken på Pets, i till exempel instancer där en massa STORA pets skulle skymma för mycket...

/Z.

  • Medlem
  • Skara
  • 2006-04-13 20:25

Man kan ha tre pets.

Kan du mata ditt djur? Isåfall är du en komplett hunter som kan tämja nästan alla djur, och överge dem när du vill.

  • Medlem
  • Skara
  • 2006-04-16 17:26

Japp, speciellt fåglar kan vara jobbiga i instances när man ska "targeta" fiender och vingarna flaxar ivägen.

Dock så växer djuret hela tiden i takt med att de går upp i level. En lvl 60 björn är jättestor om man jämför med lvl 10 djur.

Lite fortsatta frågor om våra kära pets:

Har en level 29 Troll Hunter nu, med en Savannah Prowler som hängt med sedan level jättetidigt ..

Är lite sugen på att tämja en ny pet nu när jag går upp till 30, men har inte riktigt bestämt mig för vad. Gillar ju faktiskt katter, inte minst för att de äter både fisk och kött, men vad kör ni övriga som lirar hunters?

/M

  • Medlem
  • Skara
  • 2006-05-03 03:51

PvP: "Broken Tooth", en katt från Badlands med ovanligt hög attackspeed,
PvE: "Ursius", en isbjörn med ovanligt långsam attack speed och mycket HP

Allround: Blackrock Worg

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-05-03 07:55

Björnar och grisar är dom djur som är "allätare" och är därför enklast.
Sen har ju många Pets specialare. Grisar kan göra Rush, katter kan Prowl, vargar ylar och fåglar skricker. Någon slags areaattack på vargar & fåglar alltså.
I början var alla Pets exakt lika, men för varje patch så får dom olika profiler.

  • Medlem
  • 2006-05-05 17:15

Jag lirar på PvE-servern Dragonblight och kör just nu med min kära Raptor Ziggy (...) som hängt med sen början. Nu när jag respeccat honom är han en fullgod fighter med mycket högre armor och resistance än jag och med Bite och Claw är han en bra allroundare i PvE...

som PvP-pet har jag börjat träna upp en katt, The Rake attackspeed 1.3, från Mulgore (Hittade aldrig Broken Tooth, han e svårare). Men det tar tid och flera har sagt att Boar är mycket bra i PvP på grund av sin ability Charge, att stoppa flaggbärare t ex...

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-05-08 08:56

Vissa spindlar har tydligen Poison nu.

Förmodligen hade jag väldigt bra flyt, men jag tänkte bara nämna att jag tog Broken Tooth idag - efter att ha spanat en kort stund igår kväll bara och sedan in idag (utloggad på spaningspunkten) av ren nyfikenhet.

Körde Eagle Eye och spanade, och boom! där var han.

Lite trix att undvika alla Ridge Stalkers runt omkring, men med en väl utplacerad frost trap så tog jag honom : )

Väldigt lägligt, då jag själv dingade 37 igår och han är 37 elite - nu ska jag bara träna upp honom ordentligt, sedan ska jag piska alliance i BG.

  • Medlem
  • 2006-07-30 20:39
Ursprungligen av Michael Hammarström:

Förmodligen hade jag väldigt bra flyt, men jag tänkte bara nämna att jag tog Broken Tooth idag - efter att ha spanat en kort stund igår kväll bara och sedan in idag (utloggad på spaningspunkten) av ren nyfikenhet.

Körde Eagle Eye och spanade, och boom! där var han.

Lite trix att undvika alla Ridge Stalkers runt omkring, men med en väl utplacerad frost trap så tog jag honom : )

Väldigt lägligt, då jag själv dingade 37 igår och han är 37 elite - nu ska jag bara träna upp honom ordentligt, sedan ska jag piska alliance i BG.

Hur känns Broken tooth nu då?

Själv funderade jag på Shy-Rotam, uppe i Winterlands... Ska snart dinga 60 med min hunter. Nån som har den? Väldigt snygg färg!

Annan fråga: Alla Add ons man har, suger dom minne? tycker mig uppleva lite lägre fps/ mer lag just nu, med nyinstallerade Addons...

Wow verkar oerhört häftigt, fortfarande ingen som vet hur det lirar på en macbook 2.0?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-07-04 08:16

Borde flyta ganska bra på en MacBook, går att spela på en PowerMac G4 12" även om det är lite segt, så en MacBook borde vara super.

Du kan prova spelet i 10 dagar. Ladda hem allt och skapa ett konto på Blizzards hemsida.
http://teaser.wow-europe.com/

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-07-30 21:27

Addon ökar minnesanvändningen ja. Du kan öka det tilldelade minnet i Addons inställningarna. Jag har 64MB.

1
Bevaka tråden