Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook och D-link fungerar inte

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-07-02 12:15

Har en D-Link 624+ Wireless router men min MacBook 17' kan inte ansluta till den.
Fungerar bra med alla andra äldre macarn i huset. Någon som vet hur jag kommer runt det.
Har kikat på Firmwareuppdatering men det verkar inte var lösningen. Just nu går det inte att ladda ner den senaste uppdateringen.

Vad kan jag göra förutom att köpa en annan router?

Jag kommer just nu runt problemet genom att jag använder en gammal Airport-station.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-02 16:36

Det var en massa strul med d-linken när os x 10.4 kom. Den bara startade om sig hela tiden. Det är alltid strul med d-link känns det som. Mitt enda tips är att kanske dela ut samma ip till din mac-adress hela tiden. I datorn ställer du manuell IP. Till samma adress då. Det kanske funkar.

Det låter ändå som ett ganska skumt problem. Det kan vara så att du har aktiverat filter på MAC-nummer (nätverkskortets unika ID-nummer) och att de andra Macarna finns med i listan över tillåtna MAC-nummer men att den nya inte gör det.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-07-03 09:58

Jag filtrerar MAC-adresser och den nya datorn finns med. Jag har testat stänga av filtret med samma resultat. Hade en Powermac 17' (första modellen) som fungerade bra. Det fungerar inte bättre om jag ställer in IP-manuellt. Tyvärr.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-07-03 11:09

Jag kommer in på någon grannes router så det är nog uppenbart att det är D-link som är problemet.

Förövrigt så tycker jag att D-link är bökig att ställa in. Speciellt när jag behöver öppna ett omfång av portar. Min tidigare Netgear var busenkel.

1
Bevaka tråden