Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

RSS i SE K800

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-07-01 23:35

I min nya SE K800 finns det en RSS-läsare. Det funkar bra med SvD och DN, men man vill ju ha lite macnyheter också så jag försökte lägga in Macfebers och MacPros RSS-flöden, men jag får ett felmeddelande på båda som lyder:
"Inget giltigt flöde på den angivna adressen."

Det funkar ju i Safari så det borde ju gå att fixa. Nån som fått det att fungera i mobilen?

Jag antar att det är en gammal version av RSS som SE har i mobilen, samma sak händer mig med RSS 2.0.

  • Oregistrerad
  • 2006-07-14 19:08

vad är adresserna till svds o dns flöden?

Ursprungligen av orreborre:

Jag antar att det är en gammal version av RSS som SE har i mobilen, samma sak händer mig med RSS 2.0.

Är det inte ganska dåligt av en mobil för 4000:-? :/ Men, men..

  • Oregistrerad
  • 2006-07-15 12:55

tack tack

  • Oregistrerad
  • 2006-08-16 11:51

De enda RSS jag fått att fungera är de två inbyggda, Google och BBC.

Provade precis SVD utan att lyckas.
Annars säger den inget giltigt flöde på adressen.
Vad är fel?

Vill man ha bra RSS-läsning köper man en smartphone och använder t.ex HeadLine (ett mycket bra program för ändamålet). Det tar snällt in alla RSS-flöden man skriver in, lika snäll är min E61 (dess inbyggda RSS-läsare).

K800i är tyvärr inte den optimala telefonen då man ska pyssla med Internetrelaterade saker, en smartphone däremot klarar sådant galant. Betrakta K800i som en kamera med telefon, en N73 däremot är en telefon med kamera.

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-08-22 11:41

Jag kan lägga till flöden på min k800 genom att surfa in på www.dn.se/rss och trycka på "mer" och välja vilka flöden som skall sparas. Dock så går det sämre att uppdatera dom. Har funkat förr på min o-låsta k800.

1
Bevaka tråden