Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppdatering till Mac OS X v. 10.4.7 lanserad

Tråden skapades och har fått 76 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-28 21:58

Kunna partionera och formatera för PowerPC, Intel och Windows under Mac OS X för PowerPC. Inte sett det förut. Är det nytt eller jag som missat?

Ursprungligen av acke:

Kunna partionera och formatera för PowerPC, Intel och Windows under Mac OS X för PowerPC. Inte sett det förut. Är det nytt eller jag som missat?

Var hittade du detta?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-28 22:06
Ursprungligen av EricBradley:

Var hittade du detta?

Skivverktyg > Partionera > Alternativ...

  • Medlem
  • 2006-06-29 00:50
Ursprungligen av acke:

Kunna partionera och formatera för PowerPC, Intel och Windows under Mac OS X för PowerPC. Inte sett det förut. Är det nytt eller jag som missat?

Finns i 10.4.6 också.

  • Oregistrerad
  • 2006-06-29 00:42

Min iBook G4 12" 1.2Ghz 768Mb ram 30gb hd, har börjat lagga sedan 10.4.7 installerades tillsammans med allt annat som var nytt.
Varför? Det känns precis som datorn är när man har den i "Längre batteritid", då brukar den lagga till vid lite tyngre moment. Men numera kvittar det om jag lägger över den i "Bättre prestanda", den är fortfarande lika slö =(

Det är i Safari som det laggar när jag bläddrar neråt i fönster genom att hålla ner "pil ner"-tangenten.

Jätteirriterande.

Aaaarghhh. Min Nokia N80 som jag fixat med iSync förut la nu av... Annars allt OK.
Är det för att plistfilen ändrats / skrivits över?

  • Oregistrerad
  • 2006-06-29 11:22

koppla till tv har gett sig

jag har en mini-vga till rca adapter som kom med min powerbook 12", brukar ofta koppla upp den till tv'n men efter 10.4.7 uppdateringen vill det inte funka längre.

Någon som också märkt det?

  • Oregistrerad
  • 2006-06-29 11:55

Boot Camp+10.4.7

MacBook Pro 2Ghz/2Gb/120Gb.
Formaterade och nollade(vilket rekommenderas) min hårddisk efter att ha fått en invalid node structure som inte verkar gå att fixa på något annat sätt på en intel-mac. (disk warrior saknas, tech tool (unversal-fc) tappar bort sig och disk utility kan ej fixa liksom fsck som egentligen är samma sak)

Återinstallerade mitt orginalsystem (10.4.5) från installationsdiskar och kom då på att jag skulle passa på att installera boot-camp och XP när jag ändå var i farten.

Så, för den som undrar om en överhoppad 10.4.6 kan spela roll för boot camp så..
10.4.5 (nyinstallerad) --> 10.4.7 (combo) :Inga fel att rapportera.
10.4.7 + Boot Camp 1.0.1 beta 1 +XP pro :Funkar utmärkt.

  • Medlem
  • Täby
  • 2006-06-29 15:00

Efter uppdatering till 10.4.7 så får jag alltid upp "Microsoft AutoUpdate" rutan för Office paktetet när jag startar min iBook. Ngn som vet varför och vad man kan göra åt det?

Aldrin

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-30 09:52
Ursprungligen av Aldrin:

Efter uppdatering till 10.4.7 så får jag alltid upp "Microsoft AutoUpdate" rutan för Office paktetet när jag startar min iBook. Ngn som vet varför och vad man kan göra åt det?

Aldrin

Hej,

jag är inte säker, men jag tror du kan stänga av den funktionen i systeminställningar, konton, startobjekt... eller ngt liknande, är på jobbet nu med en äcklig pc och kan därför inte se exakt...
kan kolla när jag kommer hem i em...

  • Medlem
  • Täby
  • 2006-07-02 15:09
Ursprungligen av mmi:

Hej,

jag är inte säker, men jag tror du kan stänga av den funktionen i systeminställningar, konton, startobjekt... eller ngt liknande, är på jobbet nu med en äcklig pc och kan därför inte se exakt...
kan kolla när jag kommer hem i em...

Tack får tipset. HIttade det under Systeminställningar/Konton/Startobjekt.

Aldrin

Senast redigerat 2006-07-02 16:12
  • Medlem
  • Boston
  • 2006-07-03 14:37

Uppenbarligen verkar uppdateringen funka för dom flesta men tyvärr inte för mig.

Datorn bootar fint och kommer till inloggningen. Endera får jag badboll där eller också får jag logga in och inloggningsrutan försvinner och sen blir det badboll. Först trodde jag det var nå't login item som strulade med det funkar inte att boota i safe mode. Startar upp finfint i OS9 dock.

Är det nå'n som har några tips? Jag har kört fast lite...

Maskinen är en gammal G4:a AGP förresten.

Edit: Efter ytterligare sökande visade det sig att om man tar bort alla cachar så löste sig problemet.

Senast redigerat 2006-07-03 16:15
  • Medlem
  • International user
  • 2006-06-29 16:15

Acrobat Pro 7 slutade funka på mina burkar. Ominstallation nödvändig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-29 20:48

Min Mail kraschar en gång vid varje uppstart efter uppgradering.

Samt att vid varje start av datorn (MBP 17") kommer infon om att SMC Firmware 1.1 nu är uppdaterad.

Inte så farligt, men ack så irriterande.

Några förslag till bot?

  • Oregistrerad
  • 2006-06-30 09:42

Varför är min iBook g4 så trög nu??? =(

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-07-04 03:59

Funkar även finfint på iBookG4. Inga problem med updaten såvitt jag kan utröna, allt flyter fint:)

Ah ja just det ja

  • Oregistrerad
  • 2006-07-04 13:34

När jag från Safari clickar på "visa i Finder" i Download fönstret så öppnas Finder fint och jag ser filen - men- i detta läge när Download fönstret fortfarande är öppet, så fungerar inte Äpple+N (Nytt Finder fönster).

-Edit-
Måste lägga till. Det Finder fönster som Safari öppnar, så länge -detta- fönster är öppet fungerar inte Äpple+N. Stänger jag det så fungerar det igen men då måste jag leta upp mina download filer manuelt, så nå't knas blir det.

mvh
Lennart

Bevaka tråden