Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag kan vara dum, men behöver lite fakta..

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-07-01 12:04

Finns det någon vanlig stereo in/utgång på ibooken (13 tummaren). För en såndär 3,5 stereo kontakt eller va dom heter..

JA det finns även optiska in o utgångar. så det är dubbelgarderat

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-07-01 12:08

Okej tack så mkt,, blev lite orolig där ett tag:p hehe

Menar du iBook eller Macbook? Finns nämligen ingen 13" iBook.

aha, såg inte att det stod ibook. men hörlursutgång finns ju även på ibooken, dock så har den inte mic-ingång vilket macbooken har

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-07-05 18:07

Förlåt, jag menade macbooken (den nya som har kommit nu):p Men den har altså både mic ingång o hörlureutgång?

Ursprungligen av Luken:

Förlåt, jag menade macbooken (den nya som har kommit nu):p Men den har altså både mic ingång o hörlureutgång?

Nej, line-in, hörlursutgång/line-out (funkar som bägge) samt en inbyggd mikrofon.

Precis. I princip ingen Mac (jag tror det är drygt 4 sedan 1984) som har haft mikrofoningång. Istället har det använts en linjeingång (line-in) som är kraftigare. Du kan alltså koppla in prylar där det inte räcker med en mikrofoningång men du tappar samtidigt möjligheten att koppla in en mikrofon.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-07-06 17:13

Men ifall man kopplar en studio-mic till en förstärkare, o sedan sätter förstärkaren på line-in,, då borde de väl att gå o spela in o så?

Ursprungligen av Luken:

Men ifall man kopplar en studio-mic till en förstärkare, o sedan sätter förstärkaren på line-in,, då borde de väl att gå o spela in o så?

Du menar att du kopplar in förstärkaren via en line-out till line-in på macbooken? Självklart.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-07-06 17:25

Jajjemen, helt riktigt. Det var kul o höra:) För vad ska man ha en mac till om det inte går o spela in med den, det är ändå det jag ska ha den till, typ:p

1
Bevaka tråden