Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När kommer det nya TRE mobiler?

Tråden skapades och har fått 45 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-19 02:29

Tjo flöjt!
Min kära Sony Ericsson Z800i har börjat spöka lite efter en lång och trogen tjänst, så jag tänkte bara höra om någon på denna sida vet om TRE har några nya mobiler i sin pipeline? Det borde väl komma nått nytt snart för det är typ samma telefoner i TREs sortiment idag som det var för 1 1/2 år sedan då jag fick min Z800i ?!?

Någon som vet!

/F

:rolleyes:

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-06-19 05:35

Ja, i augusti så skulle det komma k800i och k610i från sonyericsson. själv hoppas jag på P990i men det sa de ingeting om när jag frågade. Jag frågade i TRE butiken.

  • Oregistrerad
  • 2006-06-19 08:35
Ursprungligen av Fredric:

Tjo flöjt!
Min kära Sony Ericsson Z800i har börjat spöka lite efter en lång och trogen tjänst, så jag tänkte bara höra om någon på denna sida vet om TRE har några nya mobiler i sin pipeline? Det borde väl komma nått nytt snart för det är typ samma telefoner i TREs sortiment idag som det var för 1 1/2 år sedan då jag fick min Z800i ?!?

Någon som vet!

/F

:rolleyes:

Lämna in din telefon på service. Sony Ericsson förlänger garantitiden i vissa fall. Kolla först med Sony Ericsson Support 013-244500.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-19 22:35

Den har redan varit på service 2 gånger, dock så har den börjat hänga sig igen, plus att jag är sugen på något nytt.. Men det blir väl att vänta tills i augusti..

Ursprungligen av Fredric:

Den har redan varit på service 2 gånger, dock så har den börjat hänga sig igen, plus att jag är sugen på något nytt.. Men det blir väl att vänta tills i augusti..

tredje gången telefonen åker på lagning får man en ny.
Jag hade en LG-telefon som sög balle, gick sönder 2 gånger, sen funkade den måttligt kass, så jag ringde upp Kundcenter och sa att den här telefonen är helt värdelös, jag vill att ni häver mitt abonnemang, för jag är inte nöjd med prylen jag köpt av er och vill inte ha den kvar.

Det hela slutade med att jag efter ett halvår tog ett nytt abonnemang på ett år (avslutade gamla och gjorde ett nytt då) och fick en helt ny telefon gratis, Nokia 6680, då den varit ute på marknaden i max två veckor.
Schysst deal tycker jag, ge inte upp, strid lite, så kanske du kan få en ny telefon ganska gratis iallafall...
(jag fick dessutom ett bättre abonnemang, dock ett halvår extra)

  • Medlem
  • International user
  • 2006-06-21 18:27

I juli/augusti kommer också SE M600i, Nokia E61 och Nokia N73 så det är lite nya telefoner på gång.

  • Oregistrerad
  • 2006-06-24 00:06

jag tycker oxo att det är riktigt underligt att det inte kommer fler 3g telefoner. Jag har oxo en z800 och 3s utbud är typ likadant som när jag köpte min för nåt år sen.

Tre släpper SE k800 inom kort enligt rykten redan under kommande vecka. Även k610 är på gång inom kort.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2006-06-28 15:25

k800 finns i dag i butik hos telia.

  • Medlem
  • 2006-06-28 23:14
Ursprungligen av clabbe:

k800 finns i dag i butik hos telia.

Köpte en K800i idag, med 1 Gb extra minne.. Rätt fräck lur, men har tyvärr varit för tröttt idag för att hålla på med den…

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-28 19:29

Jag var inne på TRE och bokade på en K800 så den kommer på fredag, enligt säljaren så lyckades jag tom köpa den första av dom

Beställde min k800 via telefon idag och ha sa v28, eftersom den ska komma till butik på fredag så kanske det finns hopp att den dyker upp tidigare.

  • Medlem
  • 2006-06-28 23:18

Bild från kameran på luren.. den är från blomsteraffären intill där jag köpte telefonen

http://hem.mac.se/nixon/slask/dsc00003.jpg

Tror de snart kommer satsa på 3G^3 istället...nej..tv-reklamen isf...urk

Efter pladdret om hur bra det är:
"-Tre, tre, treee, tre, tre, tre,tre,tre,tre,tre,tre,tre,tre,tre,tre,tre,tre,tre,tre,tre,tre,tre,tre,tre,tre,tre,tre,tre,tre,tre!!!"

Kör själv med vanlig GSM-telefon, men skulle helt klart vara kul att ha en 3-telefon med.

  • Medlem
  • 2006-06-29 14:34

Idiotfråga: Jag vet vad det kostar att surfa med GPRS, men vad kostar det att surfa med 3G hos Halebop?? samma pris per Mb?.. Och hur vet man att det faktiskt det är 3G som man surfar på och inte GPRS, räcker det med att 3G-ikonen syns, 'Datakonton´ står ju fortfarande på Halebop Gogo och halebop GPRS...

  • Medlem
  • 2006-06-29 19:30
Ursprungligen av nixon:

Idiotfråga: Jag vet vad det kostar att surfa med GPRS, men vad kostar det att surfa med 3G hos Halebop?? samma pris per Mb?.. Och hur vet man att det faktiskt det är 3G som man surfar på och inte GPRS, räcker det med att 3G-ikonen syns, 'Datakonton´ står ju fortfarande på Halebop Gogo och halebop GPRS...

Okej, nu fattar jag, det var en idiotfråga... GPRS är ju förbövelen bara protokollet (databäraren) GSM eller G3 är nätet.. Wappa på G3 går fortfarande över GPRS. alltså kostar det lika mycket..

ursäkta min dummhet..

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-07-01 18:57
Ursprungligen av nixon:

GPRS är ju förbövelen bara protokollet (databäraren) GSM eller G3 är nätet.. Wappa på G3 går fortfarande över GPRS. alltså kostar det lika mycket..

Hmm, GPRS är en "addon" till GSM för att kunna skicka data paketbaserat. 3G (inte G3 är paketbaserat från början (inte kretskopplat som röstsamtal för GSM) och använder sig därför inte av GPRS för att skicka och ta emot data. Dock kan 3G-telefoner växla ner och använda GSM/GPRS då 3G-täckning inte finns.

Såg att Tre tog lika mycket betalt, 10kr/Mb, för data över 3G eller GPRS dock så det spelar väl mindre roll

  • Medlem
  • International user
  • 2006-07-12 15:37
Ursprungligen av makke:

Såg att Tre tog lika mycket betalt, 10kr/Mb, för data över 3G eller GPRS dock så det spelar väl mindre roll

Lägger du till data-abonnemang som add-on så blir priset mer megabyte MYCKET lägre.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-07-01 21:25

men det är ändå synd att det är så pass dyrt per MB, liksom vad är vitsen att surfa med 3G när man ändå nästintill blir ruinerad bara man surfar med GPRS?

Nån som har hört när 3 får in k800 i lager?

Börjar 3 skicka ut k800 idag eller?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-10 14:31

Jag fick ingen idag iaf,, och min Z800 lur har fuckat upp sig helt, skärmen visar allt spegelvänt och ibland även upp och ner..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-07-10 14:37

Själv väntar jag på Samsung SGH-z710 som ska vara ute nu eller väldigt snart. 3,2 mpixel kamera, 3G, clamshell, snygg etc..

  • Medlem
  • International user
  • 2006-07-12 15:38
Ursprungligen av danny:

Själv väntar jag på Samsung SGH-z710 som ska vara ute nu eller väldigt snart. 3,2 mpixel kamera, 3G, clamshell, snygg etc..

Och den fungerar bra med Mac?

Ringde 3 idag och fick infon att dom har börjat skicka ut och om jag ringer imorgon eftermiddag så kan jag nog få kolliid och hämta ut på onsdag eftermiddag utan avin. Hoppas att det stämmer.

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-07-11 12:12

fick du kolliid idag då?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-11 16:23

Jag snackade med TRE idag och telefonerna är skickade och kommer imorgon!

Hoppas verkligen att min kommer imorgon. Åker bort på torsdag och är borta i en vecka. Ska till Norge och behöver verkligen min k800 när jag är där. Ska ringa nu.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-11 21:56

Du vet att SonyEricsson inte funkar i Norge!

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-07-11 23:02
Ursprungligen av Fredric:

Du vet att SonyEricsson inte funkar i Norge!

Vadå inte funkar, har inte Norge GSM nät eller vadå?

Bevaka tråden