Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varning för oseriös tävling

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

kolla in http://www.mobilvinst.se , här kan man vinna en telefonlur. Fast om man tänker efter så... varför då? Varför vill de lotta ut en telefon på en site som inte har ngt med tillverkare/leverantörer/återförsäljare att göra ?

När man fyllt i sitt namn, adress och email så dyker sidan två upp...

Jo, de vill ju meddela denna glada nyhet till ALLA min vänner... så om jag bara fyller i namn OCH LÖSENORD till mitt msn här så kan tydligen DE göra sig omaket att meddela ALLA mina vänner....

Luktar skunk lång väg!

  • Oregistrerad
  • 2006-07-01 10:47
Citat:

Fyll i dina inloggningsuppgifter till MSN/Hotmail nedan så tipsar vi dina kompisar automatiskt. Dina inloggningsuppgifter kommer inte att sparas.

Varför ska de då ha dem över huvud taget i en databas?

Citat:

Funktionsvillkor
Innan användandet av denna funktion, måste du läsa igenom och godkänna följande villkor. Om du inte godkänner dessa villkor ska du inte använda funktionen.

.NET Passport Privacy Policy: Vi kommer ej spara, logga eller registrera ditt Passport användarnamn eller lösenord. Denna information är endast nödvändig för att kunna logga in på ditt Passport konto och ge dig möjlighet att tipsa dina kontakter. Om detta fortfarande känns osäkert rekommenderas du att tillfälligt ändra ditt lösenord innan användandet av denna funktion.

Smart sätt att sprida virus på, verkar ju tok / idiot säkert att göra så för en som inte är så säker på internet... :S

ECDL borde vara ett krav för alla...!

Ser som sagt väldigt skumt ut. Inget som jag skulle lämna ut uppgifter i. Tävlingen i sig är också skum då det enda som den verkar gå ut på är att man ska motivera varför just jag som deltagare ska vinna telefonen.

På vilket sätt skulle förresten ECDL hjälpa de som deltar i tävlingen?

Ecdl ?

Ursprungligen av Björn Leander:

På vilket sätt skulle förresten ECDL hjälpa de som deltar i tävlingen?

Antagligen ingår det väl lite info om hur man skall behandla lösenord eller så har man väl fått lite grundläggande datorvana vid det laget.

Skön analogi :

Om du skall resa bort i sommar, skicka oss din nyckel. Vi vattnar dina blommor!
Hederlige Harry´s

"Du går även med i nyhetsbrevet från Gratissidan.com och får löpande information och specialerbjudanden."

Kanske de som ligger bakom?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-01 13:01

Och så undrar folk varför deras brevlådor fylls men spam hela tiden!

1
Bevaka tråden