Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya iTunes med Nike + iPodstöd släppt

Tråden skapades och har fått 237 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2006-06-29 19:43

Nu har den landat i Programuppdatering. Med iTunes 6.0.5 kan du synkronisera dina Nike + iPod-träningsdata till nikeplus.com där du enkelt kan följa dina framsteg, sätta upp mål med träningen, utmana andra, och mycket mer. Besök Nike Sport Music-delen av iTunes Music Store och hämta träningsmixar, Athlete Inspiration-spellistor, Nike-podcaster, med mera.

Senast redigerat 2006-06-29 20:50
  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2006-06-29 19:46

Hmm... hittar bara musikvideos. Vart är serierna då?

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2006-06-29 19:50

Nike + iPod stöd är det iaf...

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2006-06-29 19:56

Trevligt. Tack för tipset. Håller på att ladda ner just nu.

Tufft, det var på tiden!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-29 20:35

Finns inga serier att köpa för oss svenskar. Tror du läste en allmän produktbeskrivning på iTunes.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-06-29 20:47

Jag hittar inga musikvideor i vänstra spalten. Inte heller Nike syns någonstans i affären. Jag har upptaderat till 6.0.5. Vad är felet?!

  • Oregistrerad
  • 2006-06-29 20:47
Ursprungligen av Snooze:

Nu har den landat i Programuppdatering. Med iTunes 6.0.5 kan du synkronisera dina Nike + iPod-träningsdata till nikeplus.com där du enkelt kan följa dina framsteg, sätta upp mål med träningen, utmana andra, och mycket mer. Besök Nike Sport Music-delen av iTunes Music Store och hämta träningsmixar, Athlete Inspiration-spellistor, Nike-podcaster, med mera.

Programuppdatering i all ära, men kan man köpa den nödvändiga kopplingen Nike+Ipod i den svenska shoppen? Jag ser den inte iaf...

Tv-serier hittade jag inga (förutom de 2 Pixar filmerna som legat där ett tag).

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-06-29 20:54

Kan ingen förklara ordenligt vad det är som man ska se?! Är det bara att man kan söka på videos som är nytt? För jag ser inte skymten av något Nike, eller någon speciell plats för musikvideos på hela affären...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-06-29 21:46

Nähä, inga komentarer...

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2006-06-29 22:59

Lugn i stormen adzam 1. Jag ser heller inget nytt. :/

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-06-29 23:31

Pust, tur att man inte var ensam...

Byt till amerikanska musicstore så ser ni Nike-delen. Inte helt otippat får vi svenskar (och säkert övriga europeer) inte ta del av godbitarna....

  • Medlem
  • Harestad
  • 2006-06-30 09:39

Nike+ grejjen är faktiskt riktigt trevlig, om man kan handla i den amerikanska affären vill säga. Sköna mixar med musik som anpassas för en löprunda på t.ex. 30 eller 45 minuter. Finns även med en "tränare" som pratar med en under tiden.

Podcastarna borde inte vara några problem att ladda hem även om man har den svenska shoppen. Joga Bonito har jag prenumererat på länge.

kan man köpa nike + skor i sverige!?

Ursprungligen av el gringo:

kan man köpa nike + skor i sverige!?

Jag har inte sett några. Iofs är inte Nike-skor nånting för mig så jag brukar inte titta på den delen av hyllorna. Jag tror dock att jag skulle ha sett dem om de funnits i de butiker jag varit i.

Nike+ skor i Sverige

Ursprungligen av el gringo:

kan man köpa nike + skor i sverige!?

Jodu på InterSport (Jönköping) finns det allt Nike+ skor att köpa. Nike+ AIR MOTO finns än så länge iaf. Heldämpade skor för springglada människor med neutralt löpsteg. Herr och Damstorlekar (blåa/grå och röda/grå) Min käre mor myser runt i ett par dock ej utan en Nano

Några observationer:
1. På amerikanska apple store står det att nike-kitet levereras inom 24 timmar. På den svenska är det fortfarande "notify when available"-anmälan som gäller
2. I svenska Runners World var det en notis om konceptet i senaste numret, där det stod att det skulle börja säljas i September.

Har det sagts nånting om säljstart i Sverige?
Och har det verkligen börjat levereras i USA, jag har inte sett några användarrapporter ännu. Jag är mest intresserad av att veta hur det funkar att använda paketet utan Nike-skor.

Tyvärr finns inga produkter tillgängliga än.
Har gjort en pre-order hos Nike och Apple och jag har inte fått någon information än om när dom kommer att levereras.

  • Medlem
  • 2006-07-13 12:05
Ursprungligen av Mats Börjesson:

Tyvärr finns inga produkter tillgängliga än.
Har gjort en pre-order hos Nike och Apple och jag har inte fått någon information än om när dom kommer att levereras.

UK o USA har redan börjat sälja sina produkter. Men jag vill de ska komma till Sverige. Vet någon var man kan köpa skorna då? Har gått runt som en galning o kollat runt men ingen har hört talas om dem.

Ursprungligen av icep:

UK o USA har redan börjat sälja sina produkter. Men jag vill de ska komma till Sverige. Vet någon var man kan köpa skorna då? Har gått runt som en galning o kollat runt men ingen har hört talas om dem.

Enligt Appleinsider ska de tydligen börja leverera grejerna i usa idag: http://appleinsider.com/article.php?id=1881

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2006-07-14 15:30

Beställt

Själv har jag beställt härifrån...varför vänta till efter sommaren?

http://tinyurl.com/o7yur

  • Medlem
  • 2006-07-14 17:39
Ursprungligen av ePatel:

Själv har jag beställt härifrån...varför vänta till efter sommaren?

http://tinyurl.com/o7yur

Köpte du skorna också? Utan att prova??

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2006-07-14 18:00

Jo..."living on the edge"

Storlekar
http://www.i18nguy.com/l10n/shoes.html#adult

Men...har inte fått ordern konfirmerad än (hmm!?!)

Ursprungligen av ePatel:

Jo..."living on the edge"

Storlekar
http://www.i18nguy.com/l10n/shoes.html#adult

Men...har inte fått ordern konfirmerad än (hmm!?!)

Hmmmm hoppas du blir nöjd.
Själv skulle jag aldrig köpa skor utan att ha provat dom, och absolut inte löpskor.

Min leverans är bekräftad och skickad.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2006-07-14 19:15
Ursprungligen av Mats Börjesson:

Min leverans är bekräftad och skickad.

Var beställde du ifrån? Andra som även har skor?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2006-07-15 11:36
Ursprungligen av ePatel:

Var beställde du ifrån? Andra som även har skor?

Jag beställde också ifrån Road Runners Sports. Beställde adaptern och ett par Saoucony skor i samma modell och storlek som jag använder nu. Allt är skickat och levererat till min syster i Miami så jag har ett fint litet paket att öppna när jag åker dit om tre veckor.

Pratade även med supporten på Road Runner Sports och de bekräftade att de kommer att ta in hela Nike+ kollektionen, men att det kommer att dröja månader innan allt är levererat. Jag hade hoppats på lite mer Nike+ kläder, men men det får bli ett senare köp.

Citat:

Läste denna med om att använda andra skor...

http://podophile.com/2006/07/14/shoe...-kit-shoe-mod/

Var ganska väntat att det skulle fungera med vilka skor som helst, men hur det är med noggrannheten ska blir kul att se. Hoppas han gör några bra tester på det också.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2006-07-15 13:03
Ursprungligen av Mats Börjesson:

Pratade även med supporten på Road Runner Sports och de bekräftade att de kommer att ta in hela Nike+ kollektionen,

Jepp...provade den "featuren" också...rätt trevligt och gick snabbt få sakerna verfierade

Men, när de skickar utom USA så skickas sakerna med UPS...och i mitt fall så hamnade bara frakten på $50 USD, så jag tog och beställde lite mer saker för sakens skull.

Nu är inte jag någon regelbunden löpare utan snarare lite mer i dålig form därför tror en sådan här mojäng måste vara speciellt bra för "oss" som kanske gör större framsteg. En "riktig" löpare borde ju ha rätt bra koll på sin löpning så "mojängen" blir ju mer som en verifiering medans för "oss" så sporras man kanske lite mer. I alla fall det jag hoppas att man är Mac-teknik-ipod-nörd har väl lite att göra med det också

Bevaka tråden