Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Aftonbladets nyhetsprioritering

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skrämmande.

Prioritering?
Det bevisar bara två saker:
• Att rånarna sköt vilt inne på NK och
• Att Aftonbladet är Aftonbladet.

Det är ju sjukt att ha en pajsarartikel om Carola över en nyhet om ett brutalt rån med skottlossning.

Jag håller med om att det är skrämmande men samtidigt är det som vilken dag som helst i Aftonslasket eller Sexpressen.

Jag har inte köpt en kvällstidning på säkert 3 år nu pga deras "journalistik".

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2006-06-30 11:07
Ursprungligen av Rickard A:

Jag har inte köpt en kvällstidning på säkert 3 år nu pga deras "journalistik".

Och jag inte på 30. För vem har sagt att dålig journalistik är något nytt?!
Fast det verkar ha blivit ännu sämre utifrån vad som kan ses på löpsedlar och i webupplagorna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-29 18:32

Enda sättet att visa att de de har att erbjuda är värdelöst är att inte köpa vad de har att sälja. Sedan kan man ju uppröras men det börjar jag nästan bli för gammal för.

Bästa löpet någonsin på Aftonbladet är:

"Bantar-Björn festade med Anna Nicole"

Kvällspressen är sig lik, inget nytt under solen.
Själv slutade köpa kvällstidningarna för cirka 10 år sedan när jag tog min journalistexamen.
Redan då tyckte jag måttet var rågat.

Men vad gör det?
För deras upplagor är lika stora då som nu så uppenbarligen tycker folk det är bra när de köper tidningarna. Ber någon köpa en sådan tidning tittar jag vilken som har roligast serier eller den som faktiskt har en nyhet på första sidan.
Oftast vinner serierna...

En superklassiker som jag har hemma på väggen är:
"Zlatan: Hon är min flickvän" och under stod det "Maria: Jag jobbar som lyxprostituread"

He he... Det är stor nyhetsjournalistik

Om vi tänker bort Aftonbladet och föreställer oss den som nedlagd uppstår ett tomrum för svensken, ett tomrum som någon annan publicist snabbt skulle fylla. Aftonbladet är en skettidning, men utan den hade någon annan publicist gjort en precis lika dålig tidning.

Vi kan tycka hur illa vi vill om Aftonbladet, men den verkliga boven är köparna som göder tidningen och som genom att svara på löpsedlarna, köpa tidningen.

Köparna är också de som slutgiltligt ger Aftonbladet dess form och innehåll. Löpsedelmakarna och redaktionen vet exakt vad som säljer lösnummer, de mäter bara temperaturen på folksjälen.

Aftonbladet som en kvalitetstidning med mer återhållsamma rubriker, bredare innehåll, längre texter och bättre underbyggd fakta skulle sälja sämre, och lämna över slagfältet till Expressen och andra aktörer.

Kvällstidningsläsande är en vana, vad man kan hoppas på är att de yngre generationerna vägrar ta till sig den ovanan. Samtidigt vet vi att det är den yngre generationen som tittar mycket på den digitala varianten av kvällstidningarna, TV3 och Kanal 5.

Det ser hopplöst ut, ni får lära er leva med Aftonbladet och en accelererande betoning på nakenchocker, våld, kändisar som rasar och skapade katastrofer.

Ursprungligen av Olav Rust:

Det ser hopplöst ut, ni får lära er leva med Aftonbladet och en accelererande betoning på nakenchocker, våld, kändisar som rasar och skapade katastrofer.

Visst är det så. Till viss del ska vi nog vara glada för AFB/EXP eftersom det är väldigt snälla jämfört med sina landskollegor i t.ex. Tyskland och England.
Vi är på väg dit i en rasande fart så det är bäst att passa på och njuta medan vi kan.

Om vi tänker bort Windows och föreställer oss den som nedlagd uppstår ett tomrum för nörden, ett tomrum som någon annan programmerare snabbt skulle fylla. Windows är ett skitsystem, men utan det hade någon annan programmerare gjort ett precis lika dåligt system.

Vi kan tycka hur illa vi vill om Windows, men den verkliga boven är köparna som göder Microsoft och som genom att använda systemet, köpa systemet.

Köparna är också de som slutgiltligt ger Windows dess form och innehåll. Programmerarna och företagsledningen vet exakt vad som säljer system, de mäter bara temperaturen på folksjälen.

Windows som ett kvalitetssytem med mer återhållsamma funktioner, bredare innehåll, längre uptime och bättre användbarhet skulle sälja sämre, och lämna över slagfältet till Linux och andra aktörer.

Systemanvändning är en vana, vad man kan hoppas på är att de yngre generationerna vägrar ta till sig den ovanan. Samtidigt vet vi att det är den yngre generationen som tittar mycket på den digitala varianten av systemen, XP och Vista.

Det ser hopplöst ut, ni får lära er leva med Windows och en accelererande betoning på virus, trojaner, maskar som rasar och skapade katastrofer.

Jag var bara tvungen

Samma händelse. Aftonslasket och Sexpressen har rakt motsatta rubriker:

Aftonhoran, Pravda.. den där skiten har många namn...

1
Bevaka tråden