Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trolig video på Mac OS X 10.5 Leopard läckt!

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

http://www.longofest.net/leopard.mov

Källa:
http://www.macrumors.com/pages/2006/06/20060628222147.shtml

I mina ögon ser den i alla fall äkta ut...med flikar och allt!

Mvh/T

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-06-29 12:06

Ser väldigt äkta ut, men man vet aldrig...

Skulle vart roligt om han/hon filma något mer (om det nu är äkta).

  • Oregistrerad
  • 2006-06-29 12:41

AAAAAAHRG!!! Funkar ju inte!

Ser fejkad ut.

Skulle inte vara särskilt svårt att fejka.

Såg ju inte ut som nåt annat än flikarna var nytt i Findern (Utseendemässigt) och de har ja lite svårt att tro, dom brukar ju revampa Findern vid varje stor release.. Så förmodligen fake.

Ursprungligen av Johan S:

... dom brukar ju revampa Findern vid varje stor release...

Nja, det är väl det Apple just inte gör och därför klagar många på att Findern förtjänar en ordentlig genomgång.

Inte? Jag tycker sidebaren var ett rätt stort steg?
Sen även när dom gick från Aqua till Brushed metall..

Ursprungligen av Johan S:

Inte? Jag tycker sidebaren var ett rätt stort steg?
Sen även när dom gick från Aqua till Brushed metall..

Kan inte fatta varför så många klagar på findern. Den är ju riktigt trevlig tycker jag, smidigt att leta rätt på filer genvägar på vänstersidan, lätt och justera ikoner och färger, smidigt att växla mellan olika vyer osv. utmärkt helt enkelt

  • Oregistrerad
  • 2006-06-29 15:21
Ursprungligen av bruksarn:

Kan inte fatta varför så många klagar på findern. Den är ju riktigt trevlig tycker jag, smidigt att leta rätt på filer genvägar på vänstersidan, lätt och justera ikoner och färger, smidigt att växla mellan olika vyer osv. utmärkt helt enkelt

Det finns buggar i finder som kan göra att du måste tvinga datorn till omstart. Finder hanterar skadade diskar/filer otroligt dåligt och dessutom avbryter den kopiering när den dyker på en fil som det är problem med.
Har du aldrig kopierat 39 av 40 GB och sedan mötts av ett felmeddelande? När jag vill ha jobbet gjort föredrar jag ditto i terminalen istället för Finder. "Fix the fucking Finder" är ju ett uttryck hemskt nog...
Men... 99% av alla användare har nog inte reflekterat över hur bra/dåligt Finder fungerar.

Det är otroligt vad skakiga vissa är på handen då de ska filma skärmen och hur vanligt det är med dessa skakiga händer i dessa läck-filmer. Taskigt fokus är det också...

Men de är ju för att dom filmar inne i Apple superhemliga lab med sin myr-stora spionkamera förstår du väl!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-29 17:29

Det var den tråkigaste "läckta filmen" jag sett. So what om Finder får tabbar?!

Jag håller med om att Findern behöver en over-haul som heter duga. Dock funkar den dugligt idag, kan bli avesvärt mycket bättre!

Ursprungligen av Erik.dv:

Det var den tråkigaste "läckta filmen" jag sett. So what om Finder får tabbar?!

Jag håller med om att Findern behöver en over-haul som heter duga. Dock funkar den dugligt idag, kan bli avesvärt mycket bättre!

Personligen tycker jag att det är guld värt med flikar i de flesta program, för då är alla fönster samlade i ett enda.

Mvh/T

  • Medlem
  • International user
  • 2006-06-29 19:13

Det var klockren!

Jag tror - likt föregående deltagare - att detta inte är en äkta film av kommande Leopard. Låt oss dock säga att det är det, då blir jag ändå besviken. Flikarna är väl bra i sig, men resterande då.. som att ta bort metallic och ersätta det enhetligt med aqua (om det är så det heter).

Apples utvecklare har jobbat länge på att utveckla den nya Findern och flikarna var det svåraste att genomföra därför blev det inget mer.

Flikar...

Hmm vet inte riktigt vad jag skall tycka om flikar i Findern (även om de är fake, vilket jag skulle gissa i detta fallet...)

Jag gillar flikar i browsern, kan inte leva utan dem längre... Men när det gäller Finder-fönster så tycker jag att Exposé 'Application windows' är ett bra alternativ för att byta mellan fönster. Då kan man ju fråga sig varför jag inte har samma arbetssätt med webbrowser-fönster...? Ja, jag vet inte.

Det kanske kommer en tredje Exposé-variant i Leopard, nämligen 'Tabs in current window'

Ursprungligen av tvamvarg:

Jag gillar flikar i browsern, kan inte leva utan dem längre... Men när det gäller Finder-fönster så tycker jag att Exposé 'Application windows' är ett bra alternativ för att byta mellan fönster. Då kan man ju fråga sig varför jag inte har samma arbetssätt med webbrowser-fönster...? Ja, jag vet inte.

Min misstanke är att i Findern arbetar man med och mellan fönstren, flyttar saker och så. På webbsidor gör man inte det utan man håller till på en sida i taget och det finns sällan någon speciell relation som gör att man behöver vara på två olika platser för att arbeta mellan dem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-05 11:37

*gäsp*

Frågan man ska ställa sig är varför ingen har visat hur det upplösningsoberoende gränssnittet ser ut. Antingen finns det inte i Leopard eller så är det så enkelt som att ingen har sett Leopard live än.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2006-07-06 11:02

Jag är till 90% säker på att det där är fejk, dock skulle jag vilja påpeka att det inte är Brushed Metal utan iTunes temat vilket de troligtvis kommer att använda i 10.5. Jag hoppas iaf på att de kommer att bygga in en speciell spotlightvy i findern, så att man på ett mer överskådligt sätt kan se vad som finns i mappen.

Anledningen till att de byter ut Brushed Metal mot iTunes tema är nog att de vill ha allt vektorbaserat så att man enkelt kan skala om gränssnittet. Jag vet inte vad ni tycker men jag tycker att detta skulle vara den största nyheten i Leopard och jag vill se Steve sitta med en slider som skalar om hela gränssnittet i realtid på WWDC.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-06 11:44

Det vore läckert om allt var vektorbaserat och allt låg på GPU:n för uppritning. Snabbt och snyggt.

Dock är det fortfarande mycket som är pixlar vad gäller knappar och ikoner.

Ursprungligen av Erik.dv:

Det vore läckert om allt var vektorbaserat och allt låg på GPU:n för uppritning. Snabbt och snyggt.

Dock är det fortfarande mycket som är pixlar vad gäller knappar och ikoner.

Det vore nått. Men är det troligt att det skulle kunna komma till Leopard?

Ursprungligen av Erik.dv:

Det vore läckert om allt var vektorbaserat och allt låg på GPU:n för uppritning. Snabbt och snyggt.

Dock är det fortfarande mycket som är pixlar vad gäller knappar och ikoner.

Det här kan vara värt att läsa.

1
Bevaka tråden