Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Musen slutar röra på sig?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-06-28 22:34

Hej,
Är det någon mer som har märkt att musen slutar svara på rörelser ibland?
Gnuggar jag till lite så fungerar den igen
För övrigt problem nummer 3.
1 batteritid på 2:43
2 värme som idlar på 73grader minst och är uppe i nästan 80 när jag surfar och läser mail.
3 musen slutar att svara på rörelser.

Annars så har min MB varit bra.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-06-29 12:21

Jupp, har samma grej. Det känns som att det oftast är efter man kopierat ngt.
Dock kan det vara ngt som litet som ett ord som kopieras i ett ordbehandlingsprogram för att musen ska stanna upp i 1-2 sek innan den funkar som vanligt igen,vi snackar alltså inte om några mastodont-filer! Men det är inte alltid så här, allra oftast funkar det bra att kopiera.
Så min gissning är att detta är os x relaterat o inte macbook, eller?

För övrigt är detta det enda "fel" jag hittat på min MB. Värmen ligger på "behagliga" 34 grader, alla pixlar finns, den är tyst som en mus, och ruggigt snabb!

/PreRoll

  • Medlem
  • Ale
  • 2006-06-29 12:52
Ursprungligen av PreRoll:

Värmen ligger på "behagliga" 34 grader

Vad är 34c? Inte är det processorn iaf, om du inte bor på Grönland.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-06-29 12:48

34 grader!!!!!!!!! jag ska verkligen lämna in min..hade verkligen hoppats att få slippa hålla på med macen som man får göra med pc... hmm kanske är ett måndags ex

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-06-29 13:46

Hehe, sorry 34 c va hårddisken. CPU core 1+2 ligger runt 56-58 c. Och det är i Dubai, så processor värmen är bara snäppet över utomhusvärmen för tillfället...

/PreRoll

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-06-29 14:37

fortfarande väldigt lågt ....

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2006-06-29 14:56
Ursprungligen av Budha:

Hej,
Är det någon mer som har märkt att musen slutar svara på rörelser ibland?
Gnuggar jag till lite så fungerar den igen
För övrigt problem nummer 3.
1 batteritid på 2:43
2 värme som idlar på 73grader minst och är uppe i nästan 80 när jag surfar och läser mail.
3 musen slutar att svara på rörelser.

Annars så har min MB varit bra.

Klicka bort "Ignorera oavsiktlig inmatning från styrplattan" under Tangentbord&Mus i systeminställningarna.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-06-29 21:27

alltså nu får jag fan spel snart.. nu funkar inte dvd spelaren heller... den repar mina skivor... ett fett cirkulärt rispat märke i 3 skivor plus att den inte kan skivan...
jag måste ha världens jävla otur,,,
ursäkta språkvalet...!!!! men man blir förbannad.

Råkade precis ut för en repad skiva jag med... Cirkulära repor över 1/3 av skivan. Kul! I övrigt mooar datorn + börjar gulna. Dessutom går inte datorn i vila direkt när man stänger locket (eller direkt är det väl inte meningen att den ska gå i vila men det tar ca 15 sekunder trots att lampan lyser) vilket känns lite jobbigt...

Ursprungligen av mmmikael:

Dessutom går inte datorn i vila direkt när man stänger locket (eller direkt är det väl inte meningen att den ska gå i vila men det tar ca 15 sekunder trots att lampan lyser) vilket känns lite jobbigt...

Beror oftast på att systemet väntar in något som inte låter allting gå i vila med en gång, och det är som regel någon form av tredjepartsprogramvara eller annat som man har rullandes i bakgrunden. Prova att skapa ett helt fräscht användarkonto och testa därifrån, problemet borde inte finnas kvar då.

1
Bevaka tråden