Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Linjeingång på PowerBook?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en PB 1,5 GHz och vill ansluta ett headset med mikrofon, vilket jag har gjort. Jag lyckas dock inte på något sätt få mikrofonen att funka! Är det nån speciell adapter som krävs, eller vad är fel...!?:confused:

ljudfin

Köp ett billigt litet ljudkort på M-teket.
Jan

Det går alltså inte med den inbyggda linjeingången? Varför finns den då?

Har äntligen hittat felet; Linjeingången på PB G4 måste ha en strömmatad mic/ingång. Inget som ett ordinärt headset har mao.

Vad ska man göra då? Är USB-headset bra?

Det är så puckat. Det är samma på min PowerMac G5. Visst det är säkert tänkt för bättre micar för musik m.m. men jag tror ganska många vill ha ett vanligt headset till datorn numera. USB för ljud är ju puckat, då behövs drivrutiner.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-06-30 11:30
Ursprungligen av Johan Arvidsson:

Det är så puckat. ... USB för ljud är ju puckat, då behövs drivrutiner.

Det var mycket som var "puckat" där.

USB för ljud är smart, då kan du ha ett headset för skype och vanliga högtalare för musiklyssning mm inkopplade samtidigt och du slipper krypa under skrivbordet och koppla om sladdar eftersom du kan ställa in vilekn utrusting du vill använda till de olika programmen. Du kan tex få skype att spela ringsignalen i högtalarna så att du hör den även om du inte sitter vid datorn, när du svara kopplas ljudet automagiskt om till headsetet.

Drivrutiner behövs för all hårdvara, det är bara det att Apple redan har skickat med drivrutiner för tex det inbyggda ljudet.

1
Bevaka tråden