Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan endast läsa minneskort

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Dödskallegrottan
  • 2006-06-26 16:19

Tjosan!

I den Fantomiska familjens ägo finns en mobiltelefon som lystrar till namnet Samsung Z500. Denna telefon har nyligen förärats med ett minneskort (Transcend micro SD 512 MB). När den Vandrande Vålnaden himself ansluter minneskortsläsaren med det tidigare nämnda minneskortet till den glimrande macen med det eminenta operativsystemet Tiger (10.4.6), så uppdagas det något besvärande problemet att herr Vålnad endast kan läsa kortets innehåll. Några förändringar på kortet tillåts alltså inte. Jag misstänker att det faktum att jag först provade i kortet i telefonen kan ha bidragit till detta elände. Jag tänker mig att kortet formaterades och skrivskyddades automatiskt i telefonen, men vad vet jag. Hur som helst så är formatet FAT 16 och jag skulle gärna se en lösning på problemet. Bidra till detta och du belönas med en vänlig smäll på hakan!

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-06-26 16:34

Se bara till att inte formatera det i Macen. Om du formaterar det till ett format som mobilen inte kan läsa så kan du ju inte använda kortet i telefonen.

  • Medlem
  • Dödskallegrottan
  • 2006-06-26 16:39
Ursprungligen av Kasaen:

Se bara till att inte formatera det i Macen. Om du formaterar det till ett format som mobilen inte kan läsa så kan du ju inte använda kortet i telefonen.

OK, tackar! Men om jag formaterar det på en PC så borde det fungera, eller?

  • Medlem
  • Dödskallegrottan
  • 2006-06-27 09:46

Det löste sig! Den fysiska spärren som sitter på kortadaptern var boven i dramat. Jag trodde den fanns där för att hålla fast kortet i adaptern men självfallet var det den som skyddade kortet. Pinsamt men det bjuder jag på!

  • Medlem
  • 2006-06-28 23:31
Ursprungligen av Fantomen:

Det löste sig! Den fysiska spärren som sitter på kortadaptern var boven i dramat. Jag trodde den fanns där för att hålla fast kortet i adaptern men självfallet var det den som skyddade kortet. Pinsamt men det bjuder jag på!

Pinsamt, ja! Hela djungeln skrattar väl åt dig nu (som vanligt ).

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-06-27 10:21
Ursprungligen av Fantomen:

Bidra till detta och du belönas med en vänlig smäll på hakan!

Då får vi väl se på när den vandrande vålnaden slår sig själv?;)

  • Medlem
  • Dödskallegrottan
  • 2006-06-27 23:58
Ursprungligen av Kasaen:

Då får vi väl se på när den vandrande vålnaden slår sig själv?;)

Det blev en liten smekning bara...

  • Medlem
  • Dödskallegrottan
  • 2006-06-29 00:32

Ingen skrattar åt mannen i trikå!

Hm nån som vet hur man synkar över adressboken från telefonen till datorn?

1
Bevaka tråden