Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook: Urladdning av batteriet trots strömförsörjning

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Som rubriken säger!

Försöker hjälpa en vän på distans.
Hon har detta problem, vet ni vad det kan vara?

MVH,
manne

Ursprungligen av supermanne:

Som rubriken säger!

Försöker hjälpa en vän på distans.
Hon har detta problem, vet ni vad det kan vara?

MVH,
manne

Ingen som vet?

Kan även tillägga att om batteriet är fulladdat när hon startar datorn så brukar det gå bra.
Men är den inte det, typ kanske 50%, så laddar den ur sig vid strömförsörjning.

Funderar om det är hårdvarufel, antingen på batteriet eller nätadaptern..

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-06-26 16:00

Apple lämnar 90 dagars support på nyinköpta produkter. Kolla med dem.

hmm, äre en batterisymbol fast kontakten är ansluten? alltså äre samma symbol som vid batteridrift. för när jag hade halva batteriet kvar, kopplade in nätkontakten, så byttes symbolen, men tidsnedräkningen fortsätter. o så länge den räknar ner så lyser dioden på laddningssladden rött, när den räknat ner klart lyser den grönt. kan det inte vara nå liknande hon upplever? har hon testat o köra tills batteriet är slut? medans nätsladden ä ansluten

Ursprungligen av Baltazar:

hmm, äre en batterisymbol fast kontakten är ansluten? alltså äre samma symbol som vid batteridrift. för när jag hade halva batteriet kvar, kopplade in nätkontakten, så byttes symbolen, men tidsnedräkningen fortsätter. o så länge den räknar ner så lyser dioden på laddningssladden rött, när den räknat ner klart lyser den grönt. kan det inte vara nå liknande hon upplever? har hon testat o köra tills batteriet är slut? medans nätsladden ä ansluten

Hehe! Så dum är hon inte.. Hon har beskrivit det som när hon startar macbooken med hälften av batteriet kvar när hon kör med ström så laddar den ur batteriet.. Precis som jag beskrev. Inga konstigheter med symbolen.. Hon får helt enkelt felanmäla den eller ringa supporten. Jag gissar på hprdvarufel på batteriet eller nätadaptern.. Hör av mig senare vad hon får för svar..

/manne

så datorn slocknar pga. att baterier tar slut fast nätadaptern är ansluten?

Ursprungligen av Baltazar:

så datorn slocknar pga. att baterier tar slut fast nätadaptern är ansluten?

Precis...

ja, då äre ju bara o lämna in den. undrar om det är datorn eller laddaren det ä fel på

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-06-28 21:07

Kan kanske hjälpa å reset:a logikkortet. Kommer inte ihåg vilken tangent-kombo det var men kolla här http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=303319

1
Bevaka tråden