Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ansluta till Windows XP med fjärrskrivbord/Remote Desktop?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har tidigare använt Microsofts utmärkta programvara Remote Desktop Connection för att styra Windows XP-maskiner på distans, och allt har funkat tokbra, men nu när jag försöker göra om det i mitt mycket, mycket enkla hemmanätverk kan jag inte få det att funka.

Kan någon hjälpa en nätverksanalfabet att förstå vad jag gör fel?

Både Macen och PC:n är anslutna till samma router, får IP-nummer etc. Jag har Windows XP Professional och har aktiverat både Fjärrhjälp och Fjärrskrivbord, men när jag ska ansluta från Macen händer inget, står bara och snurrar, eller säger att windowsmaskinen inte kan hittas.

Jag tror att båda är medlemmar i samma arbetsgrupp "WORKGROUP" men är det något mer som behövs?

Glöm det, jag hittade orsaken: I min iver att hålla Windows rent från alla "onödiga" tjänster så hade jag visst stängt av den här tjänsten *rodnar lätt*

  • Oregistrerad
  • 2006-06-28 17:16

vad använder du för program för att connecta till windows från macen, och har någon annan några tips på bra program jag kan använda som är gratis.

1
Bevaka tråden