Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte få ut CD-skiva från min iMac

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örebro
  • 2006-06-24 15:09

Min trotjänare vägrar spy ut cd-skivan. Nu är det dags för hårda mekaniska tag. Men hur gräver jag ut skivan ur iMacen???

  • Medlem
  • 2006-06-24 15:54

Har du provat med att starta om och hålla musknappen nertryckt under uppstart?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2006-06-24 16:10

Japp. och jag hör ju att den försöker få ur sig skivan. Men den tittar aldrig ut ur springan, och efter en stunds väsande slutar den försöka. Dock försvinner ikonen från skrivbordet, där den återuppstår efter omstart. Nu vill jag öppna maskinen och plocka ut skivan på egen hand. Men då är frågan: hur gör gag DET då?

Jag skulle nog ringa Apple. Jag har haft samma problem men en reboot fixade problemet.

Christer i Texas

  • Medlem
  • 2006-06-24 17:14

idé

kanske är dina skivor inte "fabriksgjorda". Många brännbara skivor är ju lite för tjocka. Därav kanske problemet.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2006-06-24 17:21

Ja, kanske var den för tjock. Körde in en tunn kniv i springan under utmatningen, o då kom den.

  • Medlem
  • Borås
  • 2006-06-25 14:31

Ganska vågat måste jag säga.

Jag hade liknande problem med min iBook. Lämnade in den och fick cd-enheten utbytt men problemet kom tillbaka för ett par veckor sen. Nu fungerar den om jag tar ut mitt extra-minne men om det sitter i så är det precis som om cd-läsaren var fysiskt urkopplad. Minnet klarar memtest men jag ska testa med ett annat minne så jag vet om det är datorn det är fel på.

1
Bevaka tråden