Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OT: Rocky har köpt en MacBook Pro

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-06-22 11:26

Filåt, men jag tyckte den var lite rolig.

Kul! Många serier verkar vara av macanvändare. Foxtrot har ju haft många riktigt macnördiga skämt genom åren. Som härom veckan när han var inne på en Apple Store och testade Photo Booth och snackade med Genius.

  • Oregistrerad
  • 2006-06-22 15:24

Vad är det som säger att det är en MBP?

Ursprungligen av Scumpi:

Vad är det som säger att det är en MBP?

Kameran, och att ikonerna är på högersida av skrivbordet. Ingen Mac förutom Macbook har kamera... och ingen PC har ikonerna på höger sida

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-06-22 17:25
Ursprungligen av Daniel Eriksson:

Ingen Mac förutom Macbook har kamera... och ingen PC har ikonerna på höger sida

Ikonerna kan kanske diskuteras.. Men det finns iaf PC-laptops med kamera t.ex. den här:
http://global.acer.com/products/notebook/tm8200.htm

Men vem som var först och snyggast vet vi ju alla...

Ursprungligen av flojon:

Men vem som var först och snyggast vet vi ju alla...

Hatar att bryta stämningen, men jag minns en laptop med webcam från en tidning, tror det var en Sony som kostade på tok för mycket, har för mig att det var ca 2002-2003.
Men snyggast är ju en annan femma

OBS! Det kan ha varit en dröm som satt sig kvar i huvet!

Ursprungligen av apple4ever:

Hatar att bryta stämningen, men jag minns en laptop med webcam från en tidning, tror det var en Sony som kostade på tok för mycket, har för mig att det var ca 2002-2003.
Men snyggast är ju en annan femma

OBS! Det kan ha varit en dröm som satt sig kvar i huvet!

Nej, jag kommer ihåg det. Och jag vill minnas att det funnits något sådant tidigare än så.

Rocky har å andra sidan kommit med svidante kritik mot sin icke-fungerande PM G5 en gång i tiden. Dock har han åtminstone haft en kub i bokhyllan, vilket är hedersamt då den är hyllad. Själv tycker jag den är både ful och för krångligt ihopmekad.

Är inte Nemi macanvändare också?

Jo, och Elvis. Och snubben i Get fuzzy.

Vill minnas att Comicbook Guy i Simpsons också använder sig av Mac, dock är det en animerad serie, men tycker det räknas ändå.
Sån finns det ju några Macuppträdanden i Futurama

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2006-06-23 11:06
Ursprungligen av apple4ever:

Vill minnas att Comicbook Guy i Simpsons också använder sig av Mac, dock är det en animerad serie, men tycker det räknas ändå.
Sån finns det ju några Macuppträdanden i Futurama

I Futurama? Det enda jag kan komma på är den där domare-datorn som ska döma Bender, Fry och Leela. Finns det mer? :eek:

Ursprungligen av Snooze:

I Futurama? Det enda jag kan komma på är den där domare-datorn som ska döma Bender, Fry och Leela. Finns det mer? :eek:

Avsnittet The Honkings tror jag hade med ett spökäpple som flög tillsammans med en spök Windowsflagga. Om jag inte minns fel då såklart.

Sen kanske det inte är riktigt Mac, men när de kollade med "Vad den nu hette som man kunde se igenom objekt-grejen", kunde man se att Bender har en 6502 processor i skallen, samma som Apple 1 hade. Sen fanns det nog något mer, men kommer inte ihåg riktigt nu.

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2006-06-23 17:24
Ursprungligen av apple4ever:

Avsnittet The Honkings tror jag hade med ett spökäpple som flög tillsammans med en spök Windowsflagga. Om jag inte minns fel då såklart.

Sen kanske det inte är riktigt Mac, men när de kollade med "Vad den nu hette som man kunde se igenom objekt-grejen", kunde man se att Bender har en 6502 processor i skallen, samma som Apple 1 hade. Sen fanns det nog något mer, men kommer inte ihåg riktigt nu.

Windowsflaggan minns jag, men var det inte en flygande brödrost? Som i den där skärmsläckaren du vet?

Ursprungligen av apple4ever:

Vill minnas att Comicbook Guy i Simpsons också använder sig av Mac, dock är det en animerad serie, men tycker det räknas ändå.
Sån finns det ju några Macuppträdanden i Futurama

Vill minnas att de flesta karaktärerna i Simpsons kör Mac. Åtminstone Homer minns jag har kört Classic.

Ursprungligen av Björn Leander:

Vill minnas att de flesta karaktärerna i Simpsons kör Mac. Åtminstone Homer minns jag har kört Classic.

Animationens värld kan ibland verka som en perfekt värld att leva i

Rocky har alltid använt Mac. Finns flera skämt om hur hans macar krånglar så han köper nya, vad jag minns.

Han (Kellerman, aka Rocky) har vad jag vet använt Mac genom hela serien. Finns ett gäng sköna strippar om när han riktigt går loss över hur dåligt hans G5:a fungerar, eller hur svår en iMac var att koppla upp till nätet. :). Riktigt skön serie hur som helst, Mac eller inte.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2006-06-23 00:30

Toshiba Libretto hade inbyggd kamera på modeller för ganska många år sen.
Som denna från 99!
http://www.amherst.co.uk/libff1100_pictures.htm
Eller IBM:s underbara TP850 från 1996:
http://www-5.ibm.com/se/news/2002/11/TP850.gif
Med PPC och AIX som OS!!!

gå ut i solen

Här är ett par serie-klassiker med Macar, som jag inte tror nämnts än:

Opus: Banana Junior 6000! "I think therefore I am" är den bästa. Finns här:

http://www-i5.informatik.rwth-aachen.de/mbp/bloom/

Arne Anka: Lånar Krille Krokodils "ordbehandlare", en kompakt-Mac, med förevändningen att han ska skriva något, och blir tagen på bar gärning när han går till stampen med den.

Adrian B nämnde Foxtrot. Minns ni klassikern "Var är det som är så skrämmande med en iMac?" "Jag har ingen diskettstatioooon...."

  • Medlem
  • Växjö
  • 2006-06-24 10:30

Så här uppfattar mina windows-"vänner" mig ibland

BTW, jag gillar min espressomaskin

  • Oregistrerad
  • 2006-06-26 13:02
Ursprungligen av Joakim Halvarsson:

Så här uppfattar mina windows-"vänner" mig ibland

BTW, jag gillar min espressomaskin

Värt att notera är hur Nemi-tråkig den där serien var. Serierna innehållande Mac var uteslutande smart humor.

Om jag inte mins fel så har Jeremy i serien 'Zits' Mac. Iallafall så har jag ibland sett honom framför en iMac G3, fast nuförtiden så ser det mer ut som att han har en 'modern' PC-laptop.

Balder i serien 'Balder' har en iMac G3 om jag inte mins fel.

Serier är mitt liv <3

Förresten, ett skojigt Foxtrot-citat relaterat till Mac:

"Jag fattar inte varför jag inte får det här programet att funka"

"Du har ju köpt PC-versionen, vi har ju Mac!"

"Är du galen? Närmsta mack är ju flera kilometer härifrån!"

Går typ sådär, har inte läst den på typ två år.

1
Bevaka tråden