Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min z600 dog, vad ska jag ha nu?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2006-06-22 20:36

Slog nyss ihjäl min z600 och behöver en snabb lösning. Har tittat lite på lurar med 3G, men jag vet inte om 3G är min grej. Videosamtal lär jag nog aldrig prova. Så jag undrar helt enkelt: vilken deal rekommenderar ni? Jag menar då helhetslösningar, i stil med abonnemang plus telefon. Jag har ingen direkt bindningstid idag, men är kund hos vodafone/telenor, om det hjälper. Kan mycket väl tänka mig att byta, om det är någon vits.

Jag ringer ganska lite, skickar en del sms och skickar aldrig mms. Kamera i mobilen är trams men jag skulle uppskatta möjligheten till mp3-ringsignaler. Givetvis ska den fungera med Mac. Snygg ska den vara också, och inga sega menyer. That's about it.

Jag är väldigt tacksam för era förslag och idéer. Jag är totalt nollad på detta område....

  • Medlem
  • Båstad
  • 2006-06-22 21:13

BenQ Siemens S68 skulle jag rekomendera, den är liten, relativt billig, snygg,
Den är endast 13 milimeter tunn! Priset är ca. 1700 kr. Den har ingen kamera.
Vikt: 79g
Band: GSM 900/1800/1900
Bildskärm: 132 x 176 pixlar 262 000 färger
Minne: 8 mb
Passningstid: 300 h
Taltid: 5 h
Övrigt: Bluetooth

M3 rekomenderar den och ger den 8 stjärnor i sitt test.

Lycka till med din nya telefon!
Oskar

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-22 22:09

SonyEricsson K750 har ett år på nacken nu men priset ger mycket telefon för pengarna. Visst, du får en av de bästa mobilkamerorna på marknad på köpet, men vill man inte använda den behöver man inte det. Eftersom den är "lite äldre" betyder det att mjukvaran är mycket stabil nu och inte alls så långsam som SE telefonerna brukar vara vid nysläpp. Kan helt klart rekommendera den. Telenor har en bra kampanj på den just nu, dock i silver.

http://butik.telenor.se/Default.aspx?cId=TerminalBrowser&fId=t&catId=SonyEricssonTerminal&pId=Sony+Ericsson+K750i+Live

  • Medlem
  • International user
  • 2006-06-23 09:08

Det viktigaste, förutom att den går att ringa med, är att den fungerar ihop med iSync. Tycker jag.

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2006-06-23 09:20

Ja, det är väldigt bra om den gör det. - Har du några förslag på lurar?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-06-23 09:24

Smaken är som röven. Själv föredrar jag SE.
Men titta här på listan över telefoner som funkar.
http://www.apple.com/macosx/features/isync/devices.html

Jag föredrar Nokia i det högre segmentet men där rör vi oss inte nu, tycker också att K750i är ett bra val i sin prisklass. Har svårt att komma på ett bättre alternativ för de pengarna idag.

  • Medlem
  • Tibro
  • 2006-06-23 14:12

Du ska inte köpa en motorola RaZr i alla fall. Det hörs knappt när den ringer och personen du pratar i telefon med måste skrika för att han ska höras. Dessutom så är operativsystemet i Razr slött som sirap.

W800i

Då min p910i la av (kontakterna försvann trots att de fanns där under ytan...) så köpte jag desperat en W810i. Oj den gick som tåget med iSync fast för mig är 500 kontakter väl lite.
Den behöver inte laddas på dagar och jag tycker den är ursnygg – eldkopparfärg o vit!
Man får leva med att den tar bra bilder och har mp3 möjlighet.:D

Ursprungligen av Peter de Voto:

en W810i. Oj
jag tycker den är ursnygg – eldkopparfärg o vit!

Ursäkta den är förståss W800i
Hade en Z600 som jag lyckades spola ned i toan - saknar den fortfarande!

1
Bevaka tråden