Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilse i mobiltelefondjungeln

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-06-22 14:57

MIn nuvarande mobil är snart helt död så det börjar bli dags att skaffa en ny. Lite fler funktioner vore inte fel och det är ett par saker jag skulle vilja kunna göra.

1. Ha en telefon med kalender som går att synka med iCal.

2. Skriva sms på datorn.

Om det sen gick att koppla upp sig på internet via mobilen vore det inte fel. Jag behöver inga enorma hastigheter. Dessutom vill jag ha en GSM-telefon eftersom jag ofta vistas i områden där 3G inte har någon täckning (och knappt GSM ibland).

Finns det något ni kan rekommendera?

/Jonas

Jag har en SLVR, som jag kan rekommendera, och innan jag blir påhoppad vill jag förklara

* Den passar bäst av alla jag testat i byxfickan på grund av sin smalhet.
* Den är stryktålig (metall)
* Den var billig
* Har allt jag behöver (BT, adressbok, kalender, funkar bra med mac)

Negativt:
* Menysystemet är lite fult, och annorlunda då jag alltid haft Ericsson
* Inget automatiskt knapplås (väldigt skumt)
* Kanske kass kamera, men vem tusan använder den?

Så, nu får alla prylbögar börja hacka på mig

Jag kör K750i och det uppfyller alla krav du ställer den lär vara rätt billigt nu förtiden.
Den fungerar till och med iPhoto.

Tillsammans med BluePhoneElite känner jag mig jäkligt hi-tech.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-22 22:04

K750 levererar mycket telefon för pengarna just nu, helt klart prisvärd och uppfyller dina krav utan problem.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2006-06-22 22:13

Nokia 6021: Bluetooth, Wap, Edge, kalender, iSync, smidig, bra knappar, ok display mm. och - trumvirvel - varken kamera eller MP3!
Ca 1170 kr på Dustin.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-22 23:47
Ursprungligen av Micke F:

Nokia 6021: Bluetooth, Wap, Edge, kalender, iSync, smidig, bra knappar, ok display mm. och - trumvirvel - varken kamera eller MP3!
Ca 1170 kr på Dustin.

Snygg telefon som är bra på papperet men i verkligheten verkar den inte lika vass. Känner två personer som har haft problem med framför allt byggkvaliteten. Den ena gav upp när han fått damm under skärmen på sina tredje 6021 - alla var nya då han lyckades övertyga säljaren att det var ett kraftigt tillverkningsfel och fått en ny varje gång han påtalade problemet för dem.
Den andra har haft två stycken, den ena var instabil i mjukvaran (köpt samma vecka som den släpptes dock) och den andra knakade så mycket i skalet att han utnyttjade ångerrätten på den.

Kan tillägga att den ena idag har en K750 och är nöjd, den andra har en W800 och är ännu något nöjdare.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2006-06-23 10:05
Ursprungligen av odelsteken:

Snygg telefon som är bra på papperet men i verkligheten verkar den inte lika vass. Känner två personer som har haft problem med framför allt byggkvaliteten. Den ena gav upp när han fått damm under skärmen på sina tredje 6021 - alla var nya då han lyckades övertyga säljaren att det var ett kraftigt tillverkningsfel och fått en ny varje gång han påtalade problemet för dem.
Den andra har haft två stycken, den ena var instabil i mjukvaran (köpt samma vecka som den släpptes dock) och den andra knakade så mycket i skalet att han utnyttjade ångerrätten på den.

Kan tillägga att den ena idag har en K750 och är nöjd, den andra har en W800 och är ännu något nöjdare.

Oj då. Otur?
Har själv en som - ännu - inte uppvisat något fel.
Är än så länge nöjd!

Men Ericsson bygger ju fin-fina telefoner, inget snack om det. Det skiljer väl dock några kronor i pris?

De senaste Ericsson jag haft (K700 och T610) tycker jag varit på tok för plastiga. De var bättre för när de hade metallchassi. Jag har slgit in en spik med min R520 utan att den går sönder medan K700 känns som att man krama sönder med handen....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-23 20:20
Ursprungligen av Leftrustle:

De senaste Ericsson jag haft (K700 och T610) tycker jag varit på tok för plastiga. De var bättre för när de hade metallchassi. Jag har slgit in en spik med min R520 utan att den går sönder medan K700 känns som att man krama sönder med handen....

Intressant att du tycker T610 var för plastig - den hade ju i stort sätt ett aliminium skal. Undantaget var kring displayen och delar av baksidan.

1
Bevaka tråden