Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Miglia TVmini med kabel-TV?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kan jag använda en Miglia TVmini med EyeTV 2.0 - DTT för att ta in TV-signalen i datorn, då jag har vanlig kabel-TV från comhem här i lägenheten?

Okej, såg nu att den vill ha digitalsignal.

Men den närbesläktade "Miglia TVMicro med EyeTV 2.0 - Analog" verkar fixa biffen. Visst?

Ja, det är ju analogt så...

Ursprungligen av sjovall:

Ja, det är ju analogt så...

Jupps, precis vad jag tänkte. Ville bara vara säker. Jag kommer nog att köpa en sån, och hoppas få den innan VM tar slut.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-22 10:52
Ursprungligen av marcushedenstrom:

Jupps, precis vad jag tänkte. Ville bara vara säker. Jag kommer nog att köpa en sån, och hoppas få den innan VM tar slut.

Värt att notera är att den bara har stöd för mono-ljud...

Specifikationer för "Miglia TVMicro med EyeTV 2.0 - Analog" från svenska Apple Store

  • Gränssnitt: USB 2.0

  • Anslutning: USB typ A

  • Tvmottagare: Analog tvmottagare förberedd för antenn eller kabeltvkabel

  • Stöder upp till 125 kanaler

  • Stöder NTSC/PAL-signal

  • Ljud: Mono

  • Inspelningsformat: MPEG-1, MPEG-2, mjukvarukomprimering

  • Bildstorlek: Upp till full storlek: 720 x 576 (PAL), 720 x 480 (NTSC)

  • Strömförsörjning: Drivs via USB-gränssnittet (ingen extern nätadapter behövs)

  • Stöd för textning: Ja

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2006-06-19 01:31

Synd att det inte finns något kombinerat kort som det gör till PC.
Digitalt ger ju betydligt bättre bild, men funkar ju inte med comhems analoga nät.

digitaltv eller inte?

Dethär kanske är offtopic men...

om man bor i ett hus som har ComHem men man sticker in tv-sladden i något som ser ut som en vanlig kabeltvkontakt och det heter att man har markbunden digitaltv, vilken tv-moj ska man ha till datorn då?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2006-06-22 09:35

>>Pepparlisa
Det fungerar inte att ta in markbunden digital-TV via centralantennen i ett comhem-hus.
Comhem filtrerar nämligen bort signalen till förmån för sin egen digital-TV.

Om du har en TV en digital-TV-box för markbunden digital-TV d v s den som Teracom sänder ut, så får du helt enkelt använda dig av en annan antenn. Själv så använder jag en vanlig bordsantenn med inbyggd antennförstärkare. Inköpt för 149 kr på Clas Ohlsson. Vanlig takantenn fungerar också.

Alternativet är att du köper en digital-TV-box från comhem. Jag har deras Humax-box som fungerar suveränt bra ihop med en vanlig TV. Ska du använda en Mac som TV då blir det till att använda en Eye-TV med uttag för comhems kort. Den kopplas in via FireWire och kostar ett antal tusenlappar.

Ett tredje alternativ är att skaffa ett analogt TV-kort och en separat digital-TV-box som du kopplar in till datorn via s-video. Då har du både analog och digital-TV i datorn. Men det saknas som sagt ett kombinerat kort på marknaden liknande det som finns till PC.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-06-22 09:45
Ursprungligen av Macus:

>>Pepparlisa
Det fungerar inte att ta in markbunden digital-TV via centralantennen i ett comhem-hus.
Comhem filtrerar nämligen bort signalen till förmån för sin egen digital-TV.

Filtrerar ut är väl fel uttryck, det är väl snarare så att signalen aldrig finns där från början? ComHem tar ju in alla kanaler via satellit vad jag vet. Resultatet blir hur som helst detsamma.

1
Bevaka tråden