Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ändrad uppfattning angående MBP

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-06-20 22:20

Go'afton,

Sitter nu med min andra MBP och fin första MBP framför mig. Min första har fungerat klockrent men har bytt upp mig något snäpp och har precis tankat över alla filer och grejer. Men nu till min stora förvåning upptäcker jag att de MÅSTE ha skickat en burk med vanlig skärm och inte glossy som jag beställde å dessutom ett jävla irriterande surr/pip/tjut när man har skärmen i ett visst läge eller sänker ljusstyrkan. Finns det något man kan göra åt saken? den gamla burken hade CPU pipet men inte detta otyg till ljud som är på den nya...

Jag hoppas nu att apple skickar en ny burk omedelbart och att jag kan anända den nya (som ska skickas tillbaka) till det att en åtgärdad maskin finns på plats, jag måste ju ha en dator! Eller hur fungerar sådant där? Har tagit ett jädrans tag att få den nya maskinen dessutom (beställde 24e maj och fick den 20 juni, DÅLIGT!)

Aj då, det var tråkigt.

Du kan lämna tillbaka den och be om en ny. I distansavtal har man rätt till det.

  • Medlem
  • Ale
  • 2006-06-21 12:14

Tråkigt att du råkade ut för sånt, tyvärr är jag inte helt förvånad. Två fungerande Macbook Pro verkar ibland vara svårt (är själv inne på min andra som även den har pipljudet)...

Det låter definitivt som ett problem som Apple tar som ett garantiärende och det borde inte heller vara några problem att behålla datorn du har nu fram till dess att du har fått den nya. Det som krävs för att man ska få göra så är att faxa in lite upgifter och gå med på ett enkelt avtal. Jag har gjort så och det fungerade smidigt. Ring Apples tekniska support (0771-199 519) eller Apple after sale (020-12 09 971). Jag ringde först till den tekniska supporten som sen såg till att allt flöt på efter att felet verifierats.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-06-21 21:32

Går ju inte till Applestore å köper min nästa burk.. nästa blir över disk och INGET annat tyvärr.. men men, ibland får man väl bita i det sura äpplet. Hoppas nu bara att jag slipper vänta 3 veckor till på utbytesburk. Pratade med dem tidigare idag men hade inte serienummer å grejjer framför mig, men ska det spela någon roll när det ändå är fel skärm på skiten? nåvål, tur man hade en bra dag på skön i alla fall

  • Medlem
  • 2006-06-21 21:40
Ursprungligen av ostlund:

Går ju inte till Applestore å köper min nästa burk..

Det är ju bara att lämna tillbaka på Applestore, om man inte är nöjd. I en butik kan det vara svårare. Ångervecka gäller ju inte där.

  • Medlem
  • Ale
  • 2006-06-22 08:37
Ursprungligen av ostlund:

Pratade med dem tidigare idag men hade inte serienummer å grejjer framför mig, men ska det spela någon roll när det ändå är fel skärm på skiten? nåvål, tur man hade en bra dag på skön i alla fall

Ja, för att bevisa att du är berättigad till support måste du ha datorns serienummer. Så fungerar det alltid.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-06-21 21:43

Ångervecka jovisst om de har öppet köp... Och för fel på produkt samt felleverans går ALLTID att klaga på...

1
Bevaka tråden