Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Front Row vill inte fungera

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2006-06-19 21:20

Hej!
Sitter med min nya macbook (som för övrigt är min första mac) och är kalasnöjd. Dags för min newbie-fråga; frontrow är inte installerat, jag hittar en frontrow.pkg och försöker installera: "Please try installing again." . Knasigt. Jag laddar ner en frontrowupdate1.2.2.dmg och försöker. Den gnäller om ir-port. Vad har jag missat?

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2006-06-19 22:06

Prova att installera det genom att sätta i dvd-skiva 1 som medföljde datorn. Kör filen "additional software" eller vad den nu hette, och bocka bara i Front Row. Slutför guiden och så ska det inte vara några probs.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2006-06-20 08:56

Ok. Pinsamt. Jag satt och letade efter en binär att köra, men man behövde ju bara klicka på "menu" med apple remote. Ibland är det för enkelt :).

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2006-06-20 10:02

Haha! Underbart. Och tack för att du delade med dig. Minns själv när jag pluggade i min dv-kamera för första gången. Hade precis switchat och tänkte "jaha, nu då?". Det ploppade ju inte upp någon icke-estetisk pratbubbla och inga drivrutiner efterfrågades. Jag blev lite kallsvettig och tänkte "shit, det fungerar inte". Men så startade jag iMovie och vips, där fanns ju importera från kamera. Och det klart, vart tusan skulle den annars vara? Det är ju där man behöver den... Så precis som du säger, "för enkelt"!

Hur startar jag frontrow om jag inte har remoten i närheten då?

  • Medlem
  • Skåne
  • 2006-06-21 20:02

äpple+esc

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2006-06-21 21:49

coolt, det hade jag ingen aning om!

1
Bevaka tråden