Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur testar jag sidor för Explorer på en MacBook?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är nyligen skaffat mig min första mac (en macbook vilket jag är mycket nöjd med) dock så programmerar jag och gör mycket webbdesign. Just nu jobbar jag med ett företag som kör med internet explorer policy så jag måste se till att sidan fungerar lika bra i IE som i alla andra browesers.

Hur kan jag testa att sidan fungerar för IE? Kan man ladda ner senaste IE någonstans?

//Anders

Du kan inte köra IE rakt av i Mac OSX. Du kan dock installera Windows och där köra IE, installera Win antingen genom BootCamp eller i Parallells.

Läs på lite vad som passar dig bäst.

IE till mac finns inte i högre version än 5, och kommer med största sannolikhet inte att komma längre heller. En lösning på problemet är att köra windows i antingen parallells eller via bootcamp (fast då måste du starta om varje gång du ska byta OS).

En tredje är att köra IE via wine. *letar länk, återkommer*

Edit: Ibland tar det lång tid att skriva Här är länken i alla fall, http://www.macosxhints.com/article.php?story=2006060201470077

Ursprungligen av irrelogical:

IE till mac finns inte i högre version än 5, och kommer med största sannolikhet inte att komma längre heller. En lösning på problemet är att köra windows i antingen parallells eller via bootcamp (fast då måste du starta om varje gång du ska byta OS).

IE till Mac är nerlagt sedan länge och kommer inte utvecklas mer. IE Mac har inga likheter med IE Win mer än namnet. De har inte samma renderingsmotor.
Så att testa sidan i IE Mac och tro att den kommer se likadan ut på Win då har man gjort ett stort fel antagande.

Okej, tack grabbar, jag tror jag har kvar min gamla pc ett tag till.

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2006-06-21 18:04
Ursprungligen av yrvaken2:

Okej, tack grabbar, jag tror jag har kvar min gamla pc ett tag till.

Varför inte bara gå över till Parallels Dektop istället. 1000 ggr smidigare enligt mig.

Gör att du kan köra Windows med full prestanda direkt i ett fönster i Mac OS X.

Full prestanda är väl att ta i? Man får ju ingen grafikacceleration alls.. Iof funkar de väl prima till IE men full prestanda är de inte om man jämför med tex BootCamp

Jag brukar köra Microsofts Remote Desktop Connection till en Windows-burk, det är en smidig lösning så länge man a) har en serverar att köra mot och b) inte stöter på väldigt udda renderingsbuggar i Remote Desktop.

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2006-06-22 08:10

Jag satte nyss upp Parallels med IE 5.1, IE 5.5, IE 6, Firefox 1.5 och Opera 9 just för detta, på min MacBook. Funkar fint. Har dock inte hunnit fixa till allt med webbservrar och så, så jag har inte kunnat testa mot en server under OS X, men jag gissar att det ska gå fint.

Jag håller helt klart med om att en Remote Desktop-anslutning till en Windowsburk är smidigast. Prestandan i Parallels är ju löjligt seg jämför med att köra en Winburk eller Boot Camp.

(och till sist, undermenyerna på 99mac funkar bannemig inte i varken IE, Opera eller Firefox på min PC)

1
Bevaka tråden