Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tvärdöd iBook

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-06-20 12:41

Hej,

Satt min iBook på laddning härromkvällen, efter ca 30 minuter pep den till, fläktarna drog igång som galna och efter ett tag så dog den. Noteras bör att den då hade legat utan ström i 3-4 dagar, och legat i vila innan det.

Sedan dess har den inte fått igång alls, någon som varit med om detta och har någon lösning? Försökt resetta PMU på den, men ingen skillnad.

Tror inte jag har någon garanti kvar då jag har haft upp den för att byta från Combo-enheten till en Superdrive (antar att detta bryter garantin, även om den fungerat skitbra sedan dess).

Försäkringsbolaget (som jag tog kontakt med på en gång), vill att jag ska kontakta närmaste reperatör för att få kostnadsförslag på reperationen. Någon som vet var närmaste auktoriserade verkstad ligger (från Bollnäs då)?

Tackar för all hjälp som kan finnas

  • Oregistrerad
  • 2006-06-20 18:35

Ring Apple och fråga om närmaste aukt. verkstad
Har en ganska fet känsla av att det är batteriet som kejkat för dig... har du någon kompis som du kan få låna batteri av och bara testa?
har du tappat iBooken i golvet eller lagt ner den hårt i bordet eller något så kan det vara en ramminnesmodul som kommit på sniskan...

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-06-20 19:47
Ursprungligen av Scumpi:

Ring Apple och fråga om närmaste aukt. verkstad
Har en ganska fet känsla av att det är batteriet som kejkat för dig... har du någon kompis som du kan få låna batteri av och bara testa?
har du tappat iBooken i golvet eller lagt ner den hårt i bordet eller något så kan det vara en ramminnesmodul som kommit på sniskan...

Batteriet verkar få laddning och lyser fint.

Även om det är batteriet som dött så bör den väl starta om man bara har strömsladden i?

En iBook ska kunna köras utan batteriet. Det är väl bara Portable som behöver det?
Har iBook någon cuda-knapp eller liknande lösning förutom vanlig PMU-nollställning?

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-06-20 23:54
Ursprungligen av Björn Leander:

En iBook ska kunna köras utan batteriet. Det är väl bara Portable som behöver det?
Har iBook någon cuda-knapp eller liknande lösning förutom vanlig PMU-nollställning?

Har haft upp den och kollat men ej hittat någon cuda-knapp.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-12-04 10:39

Ville bara uppdatera case't för att säga hur det gick:

Efter många turer så lämnade jag in den för reparering via försäkringsbolaget 060625,
i slutet av juli mailar jag Office Apple Center i gävle och frågar hur det går. Får då till svar att jag skulle få en Macbook istället.

I början av Augusti (första helgen tror jag det var) åkte jag då ner till Gävle och plockade upp en sprillans ny macbook. För det subtila priset 1500kr (självrisk).

Denna har nu fungerat utmärkt sen dess och jag har nog aldrig varit nöjdare med en bärbar dator

1
Bevaka tråden