Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

UT, hittar ej Multimesh

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag i ett nyinstallerat UT med senaste uppdateringen för OS X (x3) försöker starta ett nytt spel så laddar den en stund för att sedan avsluta spelet med felet: Can´t find multimesh, eller nåt i den stilen.
Det funkar att köra spelet i practise men det vill man ju inte hålla på med i evigheter heller.
Det går också att hoppa på andras spelservrar och köra men när jag som sagt själv ska köra en så funkar det inte.

Jag hade samma problem igår (3,5 år senare än föregående inlägg!)

För mig löste det sig genom att ladda ner alla uppdateringarna och bonuspaketen. På http://www.veloffdesigns.com/utmac/upgrade-ut.asp finns filen "436_and_4BonusBack_Files.sit" (59,3 MB) som man kan ladda ner, packa upp och sedan dra filerna till rätt mappar inuti UT-mappen.

Om UT klagar på "package de mismatch" eller något liknande när man kopplar upp sig mot en server, kan man helt sonika gå till mappen Unreal Tournament/System och slänga filerna
de.u
de.int (kanske inte behöver slängas, men jag slängde båda)
Filerna laddas ner i korrekta versioner nästa gång man försöker ansluta.

Och om man stör sig på att UT hänger sig helt i flera minuter när man försöker hitta servrar på internet, kan man dirigera om den numera nedlagda huvudservern enligt följande instruktioner (finns på http://macusertalk.com/discuss/index.php?showtopic=546):

How to setup a hosts file to resolve the UT OSX "freeze" when browsing the master list:

1) Open Terminal from /Applications/Utilities
2) Use the command sudo -s followed by return, and enter your admin password to authenticate yourself as root.
3) Use the command pico /etc/hosts to open up the hosts file in a text editor.
4) Use the down arrow to scroll to a blank line at the bottom of the file.
5) Type in 127.0.0.1 unreal.epicgames.com -- that's a TAB between the IP and URL, not a space.
6) Type Control-X, then Y, then return.
7) Type ping unreal.epicgames.com followed by return. In the output on the next line that will appear, make sure it reports unreal.epicgames.com as 127.0.0.1.
Quit Terminal and open UT, you're ready to play!

1
Bevaka tråden